Proiectantul a acceptat să repare trei erori
Cel puțin trei erori a comis proiectantul în privința lucrării cu fonduri europene de modernizare a străzii Transilvaniei.
Pe undeva de înțeles, proiectantul nu e buzoian și n-avea de unde cunoaște realitățile locului.
Din fericire, rugămințile Poliției Rutiere și Primăriei Buzău au fost ascultate, iar proiectantul a fost de acord să modifice lucrurile sesizate.
1) În toamna anului trecut a dispărut trecerea de pietoni din dreptul magazinelor sătești (lucru reclamat de cititori către buzoienii.ro în toamna anului trecut – vezi foto mai jos).
Ieri, muncitorii de la Strabag au retrasat trecerea de pietoni (vezi foto mai jos):
2) Scuarul de la Clubul Polițiștilor (intersecție Transilvaniei cu Unirii) fusese proiectat prea mare. Proiectantul gândise mai mult spațiu verde și mai puțin carosabil. Și aici proiectul a fost modificat – în favoarea șoferilor (vezi foto mai jos):
3) La intersecția cu strada Bazalt, proiectantul a desenat linie dublă continuă. Noutatea aici e că în curând în mijlocul intersecției va apărea un sens giratoriu (vezi foto mai jos).
Așa cum buzoienii.ro a informat AICI, în intersecție s-au montat deja indicatoarele care anunță înființarea girației.
Tot pe Transilvaniei, urmează ca linia dublă continuă (de acum) să fie întreruptă zilele următoare în dreptul Romcarbon și Concas, cel puțin.
Citește și:
ce scuza dubioasa : „proiectantul nu e buzoian și n-avea de unde cunoaște realitățile locului.”
pai un proiect de asemenea amploare nu se face in birou…
„rugămințile Poliției Rutiere și Primăriei Buzău au fost ascultate” – hai sa fim seriosi , primaria (beneficiarul) ar fi trebuit sa analizeze proiectul respectiv !
ne comunicati si numele proiectantului ?
Dezinteres total. Doar banul sa circule! Proiecte facute din birou, neverificate de nimeni, modificari aparute doar dupa multe insistente ale cetatenilor, timp, benzina pierdute, nervi tociti. Ce usor se accepta a gresi cand e vorba de autoritati.
Nu prea e vorba de autorități. Proiectantul e, de fapt, firmă privată!
Proiectantul, indiferent cine / ce ar fi, este un ANGAJAT al primariei. Angajatorul / contractorul, intotdeauna, este cel care aplica principiile PDCA – Plan, Do, Check, Action – deci este SINGURUL responsabil pentru rezultatul muncii angajatului pe care il plateste.
Principiile managementului calitatii – ISO 9001.
Primaria Buzau se lauda ca are certificarea ISO 9001. Deci?…
Proiectantul nu este angajatul primăriei! Primăria Buzău, nici nu are așa ceva, ingineri proiectanți. Și nici măcar nu este plătit de primărie, în condițiile în care proiectul e pe fonduri europene.
„…nu este plătit de primărie, în condițiile în care proiectul e pe fonduri europene”.
Dvs cititi ce scrieti?
Indiferent de unde vin fondurile, autoritatea contractanta este Primaria Buzau! Responsabila pentru lucrare este Primaria Buzau! Daca inspectiile legale la finalul lucrarii vor concluziona ca lucrarea nu este conforma, Primaria Buzau va da banii inapoi!!!
Serios, fiind vorba de bani (multi!), ar fi indicat sa va documentati, cat de cat, inainte de a apasa pe taste!…
La orice lucrare de genul asta, SINGURA entitate responsabila pentru buna gestionare a banului public este Primaria Buzau, nu vreun proiectant, sau executant. Primaria insa poate, in baza prevederilor contractuale, sa traga la raspundere, oricand, aceste entitati.
Când finanțarea e din banii primăriei, proiectantul face ce-i cere primăria. Când proiectul e pe fonduri europene, proiectantul nu face ce-i cere primăria, ci ce-i cere Uniunea Europeană. Uneori se poate întâmpla să facă fix invers față de ce vrea primăria. De exemplu, primăria vrea mai mult asfalt, iar UE vrea mai mult spațiu verde pe un anumit spațiu, de exemplu o stradă. Iar proiectantul nu ascultă de primărie, ci de UE. Proiectantul nu este angajatul primăriei (nu are carte de muncă la primărie) și execută un proiect conform cu cerințele UE care dă banii. Nu-ți convine, primărie, renunță la proiectul UE și fă pe banii tăi.
Domnule Tereacă, totuși, cum rămâne cu dalele de proastă calitate plantate pe trotuarele din Unirii Nord? Trotuar plin de pietre din dalele care se macină după prima ploaie „subțire „! Ce să mai discutăm de îngheț/dezgheț? Avem voie să publicăm comentariul?
Proiectantul nu a stiut..acceptam aceasta ipoteza. Primaria nu a verificat documentatia primita inainte sa inceapa executia? Teoretic da.. Practic nu.. Ca alrfel nu se ajungea in situatia asta.
Domnule Tereaca sper ca nu cenzurati si nu le mai luati aprararea la orice…
@Redactia , aveti o intelegere gresita a realitatii.
Beneficiarul este cel care trebuie sa supervizeze proiectul.
Sa intelegem ca fondurile europene au fost ‘bagate’ cu forta pe gatul primariei ?
Sau ca daca sunt ‘fonduri europene’ beneficiarului nu ii pasa cum sunt cheltuite ?
In plus vreti sa spuneti ca in primaria Buzau nu exista nimeni cu studii superioare (tehnice) pe bune care sa poata citi un proiect ? ( primaria are „Comisia pentru amenajarea teritoriului, urbanism, administrarea domeniului public și privat al municipiului” – sa intelegem asta e doar de fatada ? – asta intentionati sa spuneti ? Aveti ‘arhitect sef’ ,’Direcția Evidență, Administrare Patrimoniu, Cadastru și Transporturi Locale’, ‘Direcția Tehnică’ …. cei care lucreaza acolo ce studii au ?
mai bine nu incercati sa oferiti raspunsuri de genul celor de mai sus …
Cam bataie de joc proiectul. Acum se carpeste zona aceea de scuar de la Clubul Politistilor. In timp se va crapa. Acolo corect era ca asfaltul (ca si in restul proiectului) sa fie dintr-o bucata turnat
In sfârșit un lucru bun ! O picătură într-un ocean dar…..poate-poate vor mai fi și alte „picături ” …zic
La orice lucrare de genul acesta sunt mai mulți pași, dintre care doi fac subiectul discuției în momentul de față:
….
– recepția proiectului de către beneficiar;
….
– recepția lucrării de către beneficiar;
…
Din câte se vede sunt foarte multe lucruri făcute după ureche sau de care reprezentanții beneficiarului nu au ținut cont.
Proiectul se face pe teren, nu din din birou, așa că scuza “Pe undeva de înțeles, proiectantul nu e buzoian și n-avea de unde cunoaște realitățile locului” nu are sens! Chiar și copiii au scuze mai bune atunci când fac boacăne!
Cine a făcut recepția proiectului? Membrii comisiei de recepție a proiectului sunt din Primărie și sigur sunt buzoieni! Ei să plătească neregulile pentru care au semnat “ca primarul”! Nu există scuze pentru așa ceva!
În plus, orice nu este conform caietului de sarcini trebuie remediat de către proiectant/constructor cât mai repede și fără alte costuri.
De ce este nevoie ca “Din fericire, rugămințile Poliției Rutiere și Primăriei Buzău au fost ascultate, iar proiectantul a fost de acord să modifice lucrurile sesizate.”?
Și proiectantul, și constructorul au primit bani să facă ceva în baza unui contract. Este clar că ei nu au respectat contractul, așa că solicitările beneificiarului trebuie să fie ORDINE pentru ei și nu beneficiarul să se milogească de ei să respecte prevederile contractului!
@Redactia , aveti o intelegere gresita a realitatii.
Beneficiarul este cel care trebuie sa supervizeze proiectul.
Sa intelegem ca fondurile europene au fost ‘bagate’ cu forta pe gatul primariei ?
Sau ca daca sunt ‘fonduri europene’ beneficiarului nu ii pasa cum sunt cheltuite ?
In plus vreti sa spuneti ca in primaria Buzau nu exista nimeni cu studii superioare (tehnice) pe bune care sa poata citi un proiect ? ( primaria are „Comisia pentru amenajarea teritoriului, urbanism, administrarea domeniului public și privat al municipiului” – sa intelegem asta e doar de fatada ? – asta intentionati sa spuneti ? Aveti ‘arhitect sef’ ,’Direcția Evidență, Administrare Patrimoniu, Cadastru și Transporturi Locale’, ‘Direcția Tehnică’ …. cei care lucreaza acolo ce studii au ?
mai bine nu incercati sa oferiti raspunsuri de genul celor de mai sus …
Domnule reporter, este complet fals ce afirmati!…
Primaria NEGOCIAZA cu UE conditiile unor dezvoltari (unor proiecte) locale. UE cere anumiti parametri, primaria vine cu propuneri / solutii pentru atingerea lor. Dupa ce s-a semnat acordul, deci finantarea a fost asigurata, primaria scoate lucrarea la licitatie, avand in caietul de sarcini conditiile de participare (proiectare, executie etc) impuse de UE si acceptate prin acord. Cotractorul / contractorii (deci executantii) au obligatia sa ofere solutii concrete de atingere a acestor parametri. Cum primaria este entitatea contractanta, tot ea este SINGURA responsabila pentru indeplinirea in drept si in fapt a tuturor criteriilor din acordul cu UE.
Aia cu lipsa inginerilor din primarie o fi o realitate, dar NU ESTE O JUSTIFICARE! Sa nu uitam ca, fie si la nivel decizional, prostia se plateste, iar lipsa calificarii nu este justificare pentru estorcarea fondurilor UE!…
Domnule Klaxxy, în viață, dar și în inginerie, nu toate merg lis, nu toate se potrivesc, perfect, din prima. Am lucrat ca inginer în producție, aveam proiecte făcute de nemți (Siemens, de exemplu), aprobate și răsaprobate, și la contrucție/montaj, hop, stai așa, că nu se potrivește (când era vorba de proiecte originale). Pe diverse proiecte, aveam la un moment dat jumătate din fabrică blocată pe erori de proiectare (beneficiari nemți, olandezi, elevețieni). Și aveam nemții în fabrică (CTC), le scriam proiectanților și ăia se uitau ca vițelul la poarta nouă. „Voi cum ziceți să facem ?”, ne întrebau ei pe noi. Viața nu e matematică, uneori nu-ți dai seama de eroare până când nu execuți lucrarea. Apropo, tot pe Transilvaniei, proiectul a trebuit schimbat pentru că atunci când s-a săpat, executantul a descoperit că la un metru sub stradă e noroi (lucru neprevăzut în proiect). În concluzie, ceea ce am scris eu că proiectantul nu e din Buzău și nu cunoaște realitățile locului e perfect adevărat.
Domnule reporter,amestecati informatiile! Una e sa vorbim de conditiile pentru care se acorda banii pe proiect, alta este implementarea acestuia. Sunt multi cetateni care lucreaza cu fonduri europene, la privat, dar si la stat. Stim ce inseamna autoritate contractanta, beneficiar, executant etc. Mai stim si ca daca o persoana din primarie nu este prinsa in organigrama proiectului, indiferent de fisa postului sau in institutie, nici nu se va sinchisi de acel proiect. Ceea ce nu se intampla in privat. Ajungem sa ne spuneti ca vine UE si dicteaza intr-un cartier cum sa arate rondul si asfaltul. De data asta chiar nu credem. Pentru ca nu este asa. Exista organisme intermediare, fiecare cu rolul lui bine stabilit.
Da, UE vine și dictează pe proiectul respectiv. Exemplu: bandă de autobuz pe mijlocul Bd. Unirii. Îți convine, bine, îți dăm banii. Nu, la revedere, asfaltează/modernizează pe banii tăi (dacă-i ai).
@redactia : sunt ingineri si ‘ingineri’ asa cum sunt si jurnalisti si ‘jurnalisti’
ingineria ar trebui sa clarifice anumite chestiuni dar pentru asta si inginerul trebuie sa aiba ceva calitati…. daca angajarile sunt facute pe ‘laude’ atunci ne aflam in situatia de astazi. atat in inginerie cat si in jurnalism.
am inteles parerea dumneavoastra personala vizavi de mecanismul proiectelor si cred ca e suficient …
Chiar dacă unii dintre cititori mai avem habar de câte 1-2 noțiuni despre administrația locală , nu pot să nu remarc seriozitatea, probitatea și cunoașterea foarte bună a sesizărilor de bun simț și CONSTRUCTIVE ale unora din cei ce scriu aici ! S-a ridicat mult nivelul polemicilor pe teme locale, oamenii au devenit mai responsabili și mai atenți cu orașul lor și cu banii aferenți acestuia … Cred că și edililor noștri – și dvs. ca gazdă a noastră – le prind bine intervențiile la obiect ale unora dintre cititori , chiar dacă unele – prin obiectivitate – sunt mai … dureroase ! ( Felicitări pentru că dați ” bun de tipar ” criticilor indiferent de tonul scriiturilor !)
UE iti dicteaza banda de autobuz pe mijloc, conditii de realizare/eligibilitate pentru proiect pe o anumita axa etc, dar UE nu iti dicteaza nici ce executant sa ai, nici nu iti verifica direct, in teren, calitatea lucrarii etc. Rolul autoritatilor locale/beneficiarului care mai este?Aceste proiecte nu se intampla si nu trebuie sa se intample „la rugamintile unuia sau altuia”, fie si Comisii, asa cum bine puncteaza un alt cititor. Cred ca din toate cele comentate reies clar intentiile de comunicare ale autorului articolului, dar si punctele de vedere articulate ale cetatenilor.
Poate veniți și în Cartierul Poștă și trasați corect linia de demarcație dintre sensurile de mers. Cea de la Școală de Poliție (sau cum s-o mai numi acum) și podul Drăgăicii, nu de alta dar ieșim pe contrasens din cartier la cum este trasată.