Reporterul buzoienii.ro a fost invitat azi pe șantierul A7

Omul de afaceri C-tin Brânză e buzoian și se ocupă de podurile A7 de la Buzău la Mizil, fiind angajat de constructorul bulgar Trace.


„Haideți pe șantier”, a fost invitația lansată azi la prânz reporterului buzoienii.ro.

Asta în contextul discuțiilor, chiar a polemicilor, legate de:

1) Întârzierile de pe cele patru poduri dintre Mizil și Buzău și

2) Data deschiderii lotului 2 al autostrăzii Ploiești – Buzău.

„Garantez că într-o lună podul e gata”


Punctul critic al lotului Mizil – Buzău e podul peste râul Sărata care coboară de la Sărata Monteoru.

Jumătate din acest pod nu e gata, nu are încă puse grinzile metalice:


Constantin Brânză: „Eu vă garantez că în următoarea lună podul acesta va fi gata. Cea mai mare parte din grinzi le avem, uitați-le jos. Restul sunt pe drum. Imediat ce ajung le băgăm la sudat”


Constantin Brânză: „În două săptămâni cei de la Deme Macarale vor fi aici ca să urcăm ultimele grinzi pe picioarele podului. Apoi, într-o săptămână punem predalele, le avem în curte, și armăm cu fier beton. Apoi turnăm placa, în jur de 25 noiembrie structura podului va fi gata. Apoi urmează hidroizolație, asfalt și rosturi. Suntem pregătiți să facem totul repede și bine”

Predalele sunt gata în depozit și așteaptă să fie suite pe grinzi

„Buzău – Mizil se deschide la sfârșitul lunii noiembrie”


În luna rămasă până la promisa deschidere, muncitorii angajați de asocierea româno-bulgară Coni – Trace trebuie să monteze restul de separatoare metalice, atât de pe mijloc, cât și de pe lateralele autostrăzii. Se lucrează și la turnarea ultimul strat de asfalt pe sensul către Mizil.


Așa arată o porțiune de pe Buzău – Mizil care e aproape gata

Cum rămâne cu cele trei poduri (drumuri județene peste A7) care nu au grinzi ?


Constantin Brânză: „Circulația se poate deschide și fără aceste trei poduri peste autostradă. Când vom lucra la ele traficul va fi direcționat prin balize în afara zonei de lucru. Se va merge mai încet, va fi acest inconvenient pentru câteva săptămâni, dar se va circula. Avantajul de a se circula de la Focșani până la București pe autostradă va fi mai mare decât inconvenientul a două-trei locuri cu restricții”

Cum se va trece de pe o parte pe alta a celor trei drumuri județene ?

Constantin Brânză: „De-a lungul autostrăzii avem alte câteva poduri, peste drumuri locale, care vor fi gata. Acestea sunt poduri din grinzi de beton pe care le-am avut la timp. Probleme avem doar la podurile cu grinzi metalice, nu-i vina noastră pentru întârziere, producătorii nu fac față, cererea de grinzi metalice a explodat în România”

Pentru trecerea de pe o parte pe alta a autostrăzii, în cazul celor trei drumuri județene se vor folosi podurile din grinzi de beton din apropiere și drumurile tehnologice de pe marginea autostrăzii. Asta înseamnă pentru câteva săptămâni un ocol de câțiva kilometri

Grinzile metalice necesare celor trei poduri vin cu țârâita din Serbia, acolo unde sunt fabricate componentele. Sudarea între ele a grinzilor se face pe șantier de către 20 de sudori veniți tot din Serbia:



Grinzile din fotografiile de mai sus vor fi folosite la podurile de pe relația Mizil – Amaru și Istrița/Găgeni – Vintileanca

Concluzie:

Va urma, cu siguranță, o lună intensă pe segmentul Buzău – Mizil din A7.

Rămâne de văzut dacă promisiunea finalizării, „într-o lună”, a podului peste Sărata va putea fi ținută.

Reporterul buzoienii.ro vă va ține la curent.

Citește și:

loading...

9 comentarii la „Reporterul buzoienii.ro a fost invitat azi pe șantierul A7

  • Îi dădeau o ciorbă lui Dorinel și poate aflau cum face el de-i vin grinzile la vreme. Aia e, am răbdat 34 de ani, nu moare nimeni una-două luni. Ba chiar mi-aș dori să nu fie nici în beneficiul nici în detrimentul vreunui politruc inaugurarea sau întârzierile. Teoretic ar trebui ca ei să aibă rușine și nici să nu calce pe șantierele unei autostrăzi care în mai puțin de doi ani s-a pus în operă, după decenii în care toți ne-au făcut capul mare cu ”nu putem, e complicat, nu sunt bani!”.
    Sigur, și a alege în funcție de o lucrare e un semn specific de incapacitate intelectuală la un popor, dacă avem pretenția că suntem contemporani cu secolul în care trăiește emisfera nordică a planetei.

    Răspunde
    • Daca au contractat necalificati pe post de producatori de tabliere metalice….
      Acesta este rezultatul cand nu stii sa selectezi subantreprenorul de specialitate….
      Cat priveste termenul de o luna, este clar o alta minciuna! O joanta dureaza cam trei zile sa o sudezi, daca trece controlul US, daca nu ai remedieri, apoi trebuiesc montate predalele, turnat asfaltul, montat rosturile, parapetii de drum si semnalistica…..asadar, corect este Februarie 2025 daca avem o iarna blanda!
      Nu e asa, domnule constructor(pilonii podului se numesc PILE, daca esti constructor de poduri sau viaducte…. SIC!)

      Răspunde
  • Merg prost cei de pe lotul 2 ; cred ca au facut raportari mai mari fata de situatia din teren in ultimele 6 luni ; pe la 1 apr 2025 ar putea termina
    Pe lotul 1 cred ca vor termina in acest an ( 15 dec) , iar turcii in iulie 2025

    Răspunde
    • Hai pe 28 noiembrie sa circulam de la mizil la focsani este altceva pe autostradă. Succes……

      Răspunde
  • Nu vreau sa fiu carcotas dar sunt : „Suntem pregătiți să facem totul repede și bine”. Asa ceva nu exista in general, cu atat mai putin in domeniul constructiilor.

    Răspunde
    • … păi poate era tip grilă, trebuia să bifeze „repede” sau „bine”… 😉

      Răspunde
      • Se chinuie toti sa dea bine inaintea alegerilor promitand termene nerealiste. Cum sa spui ca in aproape trei ani nu ti-au fost livrate grinzile? In concluzie nu va fi gata niciun lot pe Ploiesti Buzau.

        Răspunde
  • … brânză zice : ”producătorii nu fac față, cererea de grinzi metalice a explodat în România”…
    deci nu api și usereul sunt de vină, măi ziariciule!…nu sunt userist, nici nu mă interesează politica, dar e revoltător să citesc în ‘presa locală’ numai insinuări!…

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.