S-a montat prima, de probă
Buzoienii care au trecut în ultimele zile prin intersecția dintre Bd. Unirii și Bd. N. Bălcescu trebuie că au remarcat construcția metalică ridicată pe scuarul trecerii de pietoni.
Grilajul are rolul de a-i face pe buzoieni mai atenți la traversare, mai ales că – în curând – se va deschide traficului rutier și banda specială de pe mijlocul Bd. Unirii.
Astfel de amenajări vor apărea în zilele următoare și în stațiile de autobuz de pe mijlocul Bd. Unirii cu dublu scop. Avertizarea pietonilor la traversare, dar și protejarea de eventualii „bizoni” a călătorilor care așteaptă autobuzul în stație.
Citește și:
Uau, super! Vin și eu la Buzău în vizita dacă aveți bizoni pe străzi! Îmi place aceasta grija pentru speciile protejate!
… nu e o idee bună … e de ‘fer’ și s-ar putea să se ‘magnetizeze’ ‘dăcât’… adică să se lipește de mâna la nește hântreprinzători, mo… 😉
… și să le aducă plus-valoare, după cum a hânvățat până și calu’ din sufrajărie la cursurile dă heconomie haplicată…
… chinezării peste tot!…
Dacă ați observat mai bine grilajul, este un semafor în mijlocul trecerii, în care poate trece doar câte o persoană pe rand.
O persoană cu handicap în scaunul cu rotile nu poate trece pe acolo.
La intersecția Unirii cu Prutului, lângă Boromir, sunt indicatoare direct în fata noului semafor.
La trecerea de pietoni mai în fata pe Unirii spre avion, butonul pentru pietoni se afla la 1 metru de trotuar și semaforul este acoperit de un pom înclinat.
Stâlpi de susținere al noilor indicatoare de pe Uniri se mișcă foarte mult la un vânt normal, dar la un vânt mai puternic.
Sunt multe indicatoare noi care sunt una în fața celeilalte și nici măcar înălțime de minim 2 metri nu au pe care pietoni le pot lovi ușor cu capul.
Este ceva frumos ce sa făcut pe Unirii, dar la lucrările minime esențiale nu ați avut om cu cap, care să ia decizii cu constructorul în timp real.
După recepția finala veți face tot felul de modificări pe care le puteați face acum.
Aceste probleme le cunoașteți foarte bine, dar exista întotdeauna un,, dar,,.
Sa investit în tuia degeaba, s-au uscat, ia-ți scos și ii puneți dinou. Întreținerea acestor spatii verzi nou create pe mijlocul Unirii, trebuie întreținute zilnic, nu din an în Paște,când va crește iarba de 1 metru.
Stația de autobuz, vis-a-vis de aquamax este montata pe trotuar și putea fi montata 2 metri mai în spate,dacă stau persoane în stație,pietoni trebuie sa ocolească Stația pe pista de biciclete sau pe banda 1.
Sunt multe de comentat la fiecare pas pe care îl facem pe Unirii, și sunt câțiva kilometri de la un capăt la altul.
Cu stima,
Este intrarea la Metrou…
Noile semafoare din centru nu mai au temporizator, foarte util de altfel. Inca un pas inapoi pe foarte multi bani.
Nu prea pare o idee bună… Ai noștri sunt obișnuiți să traverseze cu toții la grămadă. Nu-i văd așteptând să treacă, unul câte unul printre balustradele acelea, precum oile prin strungă. Or să se bulucească cu toții, de teama de a nu se face roșu și s-ar putea să apară probleme. Părerea mea!
Nicio problemă, bizonii oricum vor trece – cu gard sau fără gard – nu va fi un obstacol.
Se va fluidiza traficul mașinilor care vor trece prin dreptul stațiilor de autobuz – astfel încât să treacă să nu mai aștepte la fiecare semafor în parte? Mă îndoiesc, dacă fac un calcul îmi dau dreptate singur. Să zicem că avem 5 000 de călători pe zi, aceștia vor face 10 000 de traversări de stradă pe zi doar pentru a urca și a coborî din autobuze – nu iau în calcul și alți pietoni care vor sa traverseze și ei strada. Din toți aceștia se vor găsi măcar câțiva bizoni care vor traversa neregulamentar strada îngreunând traficul auto – îi vede toată lumea chiar și astăzi când autobuzele au stație chiar lângă trotuar.
Sper că pe Unirii se va face și o stație de salvare / prim ajutor pentru bizonii care vor traversa neregulamentar.
Cât despre fluidizarea traficului auto pe Unirii pentru mașini prin înființarea acestor stații în mijlocul străzii – va fi o utopie. Vom vedea după vreun an, și multe accidente auto, cum va reacționa Primăria, probabil că va arunca cartoful fierbinte pe marota: așa a fost proiectul, așa a vrut Uniunea Europeană.
Tipic meltenesc, inainte sa se faca ceva începem cu “nu se poate dom’ne. “
Am auzit asta si la blocarea Aleii Trandafirilor, la
pistele de biciclete de pe Unirii, am auzit pe la schimbarea sensurilor de la Piața Centrală, am auzit pe la fixarea circulației pe Transilvaniei, pe la stabilirea locurilor de parcare. Pe scurt, la tot. Vin intelijentii si fac ei o analiza si le dă ca nu se poate.
Din partea unora daca nu s-ar face nimic ar fi mai bine. Sau nu, sa se faca dar doar cum ii interesează pe ei, sa le fie bine.
Eu nici nu ma pricep nici nu îmi dau cu părerea in cazul asta. Pana acum am văzut ca se poate. Doamne ajuta sa fie bine sa nu fie rău.
Exact, daca un s-ar face nimic, care sa ne-afecteze in mod negativ viața, noua, cetățenilor, ce bine ar fi, dar, avem ghinion in acest oraș, se mai întâmplă…
In rest, ai zis-o bine pe aia cu nu te pricepi, prin urmare ar fi derizoriu și să comentezi ceva.
Apropo de ce se face mai prost fata de ce era înainte:
In urma cu câteva zile a apărut trufaș un semafor și anume, funcțional, la intersectia Unirii cu Prutului.
Pe acesta cale țin chiar sa aduc blesteme eterne americanilor care au inventat nenorocitul de semafor atât de iubit in Romania, chiar și-n 2023 !!!
Bogdaproste și aleluia pentru vreun an de zile cât a lipsit semafor acolo și in care n-a văzut acea intersecție urma de ambuteiaj în toată această perioadă, recte mașini ori pietoni care sa stea geaba cu minutele și să piardă timp din viața aiurea.
Ei, venind dinspre centru, cu intenția de-a vira stanga, pe Prutului, in preajma căruia locuiesc, și având mândrețe de culoare verde la noul semafor, iau virajul la stanga și era să mă proptesc într-un cetățean ce venea din sens opus. Oprim amândoi la centimetru, eu cobor și-i reproșez c-a trecut pe roșu, omu’ îmi răspunde că avea ditamai verdele și eu am trecut pe roșu.
Ei, daca odinioară, pe alte vremuri, fie-le țărâna ușoară, că nu ne vom mai întâlni cu ele, când aveai verde pe sensul pe care veneam eu, pe celălalt sens era roșu, acum, inteligența de netăgăduit a vizionarilor de Buzau a catadicsit sa dea verde pe ambele sensuri.
Eu și cu nenea am rezolvat problema in două secunde fiindcă știa și domnia sa zona, implicit cum funcționau semafoarele mai înainte și ne-am crucit amândoi de ce-a rezultat acum mai ales când am realizat crunta consecința și anume: cei care virează stânga, spre Prutului, nu pot fi mai mulți de 2 – 3 mașini, că mai multe n-au loc iar astea trebuie să aștepte până apare roșu la aia de sensul opus, adică banda a doua, aia de lângă scuarul benzilor de autobuz, e relativ paralizată, la fel și traficul spre Prutului, unde vor putea accede cate 2 – 3 mașini deodata.
Dar, exista o problema și mai gravă și anume: cand vor circula autobuzele pe mijloc, acestea vor avea roșu ca să permită intrarea pe Prutului sau cum ?
Că acum semaforul e sincronizat cu cel al autoturismelor ceea ce e foarte nasol fiindcă devine imposibil accesul către Prutului ori de câte ori exista autobuze circulând prin acel loc.
Să ne ferească Dumnezeu !
PS: pe la benzile alea continui proaspat trasate până spre podul de la Maracineni, nu mai umblați cu radiera un pic ?
Că dacă vin pe banda a doua și vreau să merg la Dedeman, nu mă pot încadra pe banda unu și apoi la dreapta decât fix înainte să apară virajul la dreapta, dar am eu impresia că aia de pe banda unu s-ar putea sa nu binevoiască să oprească și să mă lase pe mine sa fac treaba asta că n-au nici un motiv s-o faca. Ori trebuie sa ma-ncadrez pe prima banda încă de pe la Ploiesti, pe unde e linie punctată ?!
Pentru ” Buzăule, mai poți ? ”
Foarte bine punctat si la obiect . Si atitea observatii pentru o singura intersectie !
Acelasi fenomen se va intimpla si pe Unirii Sud la intersectiile cu Col Buzoianu , Patriei si la intersectia de la Olimpic …… HAOS si lipsa totala de viziune !
Om trai si o m vedea …..
Cum adică „de probă”? Adică…românește? Merge și așa? Sau mai vedem, poate nu merge? Păi și cu proiectul, proiectanții cum rămâne?
Lasă că-i mai bine așa !
Măcar de s-ar face toate pe baza de „proba” in teren, pe o anumita perioada, observații, etc…
Că „proiectanții” care proiectează chestii prin Buzău și-au dovedit deja cu vârf și îndesat „inteligenta”, „știința” și „priceperea”.
E mai sigur sa renunțe complet la proiectanți daca vor sa iasă ceva cat de cât util și user friendly prin orașul acesta !
Personal, mi se pare că traficul pedestru este obstrucționat grav, mai ales că pe-acolo s-au rătăcit și 2 stâlpi care încurca la rândul lor. Maxim sa fi adăugat cate o plasa din aceea de gard pe laterale, sa delimiteze lățimea pe care pot accede pietonii, fara bucățile acelea paralele cu Unirii, care încurca masiv, obligând pietonii la inghesuiala si scăzând viteza traversării. Daca mai traversezi și cu o bicicletă, nu mai încape nimeni pe langa tine…