Se umple Buzăul de stații de încărcare ?

Veste bună pentru buzoienii care au mașini electrice și încurajare pentru cei care vor să-și cumpere.

Primarul C-tin Toma a anunțat trei programe prin care orașul Buzău se va umple cu stații de încărcare.

„Am accesat, la primărie, toate finanțările posibile pentru achiziția de stații de încărcare. Avem, în primul rând, în implementare proiectul „Stații de încarcare pentru vehicule electrice” al Administrației Fondului pentru Mediu. Contractul de finanțare a fost semnat, suntem în faza de realizare a Proiectului Tehnic. Mai jos, am lăsat pentru buzoienii interesați cele cinci locații în care se vor amplasa stații de încărcare”

1 Calea Eroilor, zona Patinoar – Parcare adiacentă Restaurant Diana

Două statii de reîncarcare rapidă (curent continuu de 50 KW și de 22 KW curent alternativ).

2 Bulevardul 1 Decembrie 1918 – Scuar intersectie cu strada Independentei

O stație de reîncarcare rapidă (curent continuu de 50 KW și de 22 KW curent alternativ).

3 Aleea Trandafirilor – adiacent zona parcare McDonalds

Două statii de reîncarcare rapidă (curent continuu de 50 KW și de 22 KW curent alternativ).

4 Șoseaua Brăilei – zona adiacentă stației de autobuz

Două statii de reîncarcare rapidă (curent continuu de 50 KW și de 22 KW curent alternativ).

5 Șoseaua Spatarului nr. 32

O stație de reîncarcare rapidă (curent continuu de 50 KW și de 22 KW curent alternativ).

Primarul a anunțat că Primăria Buzău a depus cerere de finanțare prin PNRR (Componenta 5 Valul Renovării) pentru obiectivul de investiții „Renovarea energetică moderată a 10 blocuri din Mun. Buzău”, proiect care are element complementar montarea a 19 stații de încărcare vehicule electrice (22Kw) în vecinătatea blocurilor.

Bloc C1 – cartier Episcopiei – 3 statii
Bloc E3 – cartier Episcopiei – 3 statii
Bloc 14 I – Bulevardul Unirii – 1 statie
Bloc 12 D – Bulevardul Unirii – 1 statie
Bloc 12F – Bulevardul Unirii – 2 statii
Bloc Integral 2 – Aleea Industriilor nr. 1 – 2 statii
Bloc P13 – Bulevardul Unirii – 2 statii
Bloc 105 – Str. Spiru Haret – 3 statii
Bloc G1 – Cart. Episcopiei, str, Pietroasele nr.23 – 1 statie
Bloc G2 – Cart. Episcopiei, str. Pietroasele nr.19 – 1 statie

Asta nu e tot

C-tin Toma: „Tot în cadrul PNRR – Componenta 10 – Fondul Local, am depus cerere de finanțare în luna mai pentru achiziționarea și montarea unui număr de 45 de stații de încarcare. Se lucrează la stabilirea locațiilor acestor stații”.

Dacă toate cele trei proiecte anunțate vor deveni realitate în anii următori, atunci achiziționarea unei mașini electrice va deveni o opțiune care va fi în mod serios luată în seamă de buzoieni.

Citește și:

loading...

16 comentarii la „Se umple Buzăul de stații de încărcare ?

  • Asa i-au momit neo-marxistii si mafia ecologista si pe aia din California, iar acum le interzic sa incarce masinile, ca sa nu suprasolicite reteaua, dupa ce i-au momit sa le cumpere cu tot felul de beneficii initiale. Acum stau si se uita lung la masinile puse pe butuci. La fel le-au facut in multe locuri si cu panourile, i-au momit sa cumpere, apoi le-au interzis sa dea in retea, au ramas cu ele in brate… Cand ceva nu e destul de rentabil si atractiv decat cu gramezi de subventii, santaj emotional si economic, trebuie sa-ti pui intrebari.

    Răspunde
  • Nea Tomita, ia zi-ne si noua, pe date oficiale, cate masini electrice sunt inmatriculate in municipiul Buzau? Ca din ce se vede pe strada, s-ar putea sa fie mai multe statii de incarcare decat masini electrice….

    Răspunde
  • Don Primarele ,f. bine cu punctele de încărcare electrice dar sa nu exageram. Pe când și stații peco ale primăriei pt. auto pe benzina și diesel că oricum sunt cu 95 la sută mai multe. Oare în ce orașe s au montat de primărie stații electrice de încărcare. Logistica și maintenanta o să ne omoare . Don Primarele lasă romanul să se descurce cu electricele,nu face din asta o afacere pe bani tuturor

    Răspunde
  • Un Spring porneste de la peste 22.000 euro si are o baterie de sub 27 kwh (26.8) care ofera o autonomie de 300 km in regim urban si putin peste 230 km in regim mixt (in conditii ideale de viteza, 50 km/h, 20 grade afara, fara AC, fara incalzire in scaune si cu modul Eco activat*). Tinand cont de pretul kw la statiile de incarcare (unii taxeaza si cu 2 lei), durata (incarcarea acasa e de 5 ore iar pentru incarcarea rapida e nevoie de accesorii suplimentare), autonomia, garantia scriptica si fizica a bateriei precum si costul de inlocuire, utilitate aproape exclusiv in mediul urban (pret initial mare, autonomie redusa, statii putine, timpi mari de incarcare = un drum Bz-Mamaia in 2 zile, exagerand), performante tehnice aflate puternic sub influenta numarului de pasageri si a bagajelor (iei 2 masini ca sa functioneze ambele in favoarea economiei si a climei, un parinte si un copil intr-una, un parinte si un copil in a doua), eu zic ca DA, este o mare diferenta, in special ca acum vom avea si multe ”pecouri” pentru ele, care se va face simtita la Buzau cam in 50 de ani. O alta modalitate de a salva planeta de la incalzirea ei naturala, ciclica si globala este sa cumparam toti astfel de masini, la preturile aferente, pe baza de creditare si de stat cuminti apoi cu zecile de ani la serviciul nevocational, ca ai rate si copii de crescut prost.
    P.s. Astia care cumpara si se impovareaza pentru a avea astfel de inventii nu salveaza nimic, in ipocrizia lor inconstienta ei doar exporta in alte zone ale planetei poluarea si ”incalzitul” (in tarile producatoare de echipamente necesare acestor scule, de ex baterii, cabluri, statii de incarcare, energie electrica).
    * Date din brosura producatorului

    Răspunde
  • Bine punctat mai sus : sse fac acum pe bani putini , urmand ca apoi toata intretinerea, contracte service pentru ele, etc sa fie suportate din banii Buzoienilor. Si vor arde la buzunar !! Asta pentru cei cativa zeci de posesori de auto electrice, care 99% stau la casa si isi incarca acolo sau la birou masina, ca doar nu o sa vina seara sa o lase la incarcat si dimineata se trezeste la 4 sa o ia….

    Răspunde
  • Ca sa ai masini, trebuie sa ai si drumuri. Pe masura ce civilizatia ne-a adus asfalt in ultimii 80 de ani, numarul masinilor a crescut constant. La fel este si acum: pe masura ce sunt statii de incarcare, vor fi si mai multe electrice.
    Ca e rentabil sau nu, nu judecam acum.
    Daca e necesar sau nu, …. intrebati-va cum erau iernile pana acum 10-15 ani si cum sunt acum…., apoi vedeti raspunsul daca vom continua cu fumul de diesel la teava sau nu.

    Lumea civilizata merge, chiar daca fortat, intr-o ANUMITA directie.
    Oile, in alta.

    Răspunde
  • Ba, habarnistule, masinile electrice polueaza la fel sau mai mult, in mod indirect, degeaba te vaiti ca ce iarna ai, o s-o ai la fel si de acum inainte, stai linistit. Energia aia electrica tu cum crezi ca e obtinuta? Au mai facut vrenu Portile de Fier la tine-n curte si nu stim noi? Si bateriile cum se produc si cum se recicleaza? Asta pe langa faptul ca gazele de la masini sunt nimica pe langa poluarea din alte surse la nivel global.

    Răspunde
  • Catalin, dar parca tu folosești un „dizăl nemțesc”? Sau ești ipocrit?

    Răspunde
  • De unde stii tu ce masina am ?!

    Iar pentru desteptul de mai sus: ba’baiete, una e sa ai 20.000 de masini electrice intr-o aglomeratie urbana tip oras, unde respiri aer mai curat si alta e ca fabrica unde se fac baterii (si polueaza intr-o oarecare masura) e in mijlocul unui camp gol, cu zeci de hectare de padure in jur.
    Mai gandim si noi sau ne pricepem la toate, PIXELE ???!!!!

    Răspunde
  • Masinile-s tot cauciuc, plastic si metal. Acum, care combustibil polueaza mai mult, de la productie la consumator, ne-a zis Catalin. El si gandeste si le stie si pe toate, cum ar fi faptul ca poluarea are pasaport si sta-n paduri aflate in camp. Nu radeti, e absolut logic!

    Răspunde
  • https://www.spiegel.de/auto/schweiz-erwaegt-fahrverbote-fuer-e-autos-a-0852896b-db48-44da-8fab-a2d0f6d03081

    La elvetieni se pune problema interzicerii masinilor electrice pe strazi iarna asta, din lipsa de energie electrica. Cumparati electrice, urlau toti ecologistii, merg cu curent gratis de la luna si de la soare, nu mor niciodata, sunt apogeul sustenabilitatii. Hai, mars, politruci basinosi din toata Europa. Sper sa platiti cand veti fi toti dati jos. Scump. Lumea va va tine minte.

    Răspunde
  • Ce treaba are criza energetica generata de razboi, cu poluarea ?!

    Răspunde
  • Criza energetica nu e generata de razboi, e generata de politicieni tradatori impreuna cu ecologisti tradatori, care au inchis reactoarele si au sabotat productia locala de gaz si contruirea de hidrocentrale, in timp ce au incurajat cumpararea masiva de masini electrice, pe care acum, surpriza, prostii nu vor mai avea voie sa le foloseasca.

    Răspunde
  • Corect si asta, dar criza actuala tot de razboi e generata.
    Ai punctat bine, dar problema sta in alta parte. Vezi Germania, care nu poti spune ca e o tara care nu gandeste pe termen lung, dar cu toate astea a tinut toate ouale in cosul rusesc.
    Criza energetica este in mare parte din lume de 1 an, nu doar in RO.

    Răspunde
  • Primaria, va rugam o statie de incarcare pe Patriei colt cu Viitorului, pentru dna cu masina albastra. Saraca are parcare gratuita pe trotuar, coboara direct din masina in maghernita Jilaveanu ( constructie ilegala buna de daramat), ii lipseste statia de incarcare si semnul de parcare proprie – trotuar interzis oamenilor.
    in curand, dupa finalizarea lucrarilor de pe Unirii , acesta zona o sa devina „vestul salbatic”al Buzaului in materie de parcari, iar ca sfat – pregatiti un punct permanent pentru Politia Locala…

    Răspunde
  • Cui trimit și eu adresa unde vreau să-mi facă și mie Toma o statie de motorina ?!

    Ce, probleme, careva, cumva ?!

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.