Șoferii trebuie să fie atenți să nu dea peste ei

„Un nou indicator rutier a fost montat în Buzău”.

Anunțul apare pe grupul „Bicicliști Buzoieni” de pe facebook, unde s-a atașat și fotografia de mai jos:


Lucru important, șoferii trebuie să știe că bicicliștii vor avea prioritate de trecere pe Bd. 1 Decembrie, similar pietonilor, după ce – în vecinătatea trecerilor de pietoni, pe carosabil, se va face și marcajul pistei de biciclete.


UPDATE. Azi s-au montat și indicatoarele care anunță oficial înființarea pistei de biciclete pe Bd. 1 Decembrie:


Dacă marcajul va fi prelungit și pe carosabil, biciciștii nu vor mai fi nevoiți că coboare de pe bicicletă la traversarea carosabilului (de pe un trotuar pe altul), urmând să aibă prioritate față de autoturisme.


Decizia e firească, bicicletele trebuie să aibă prioritate față de autoturisme. În toate orașele civilizate din vestul Europei este susținut mersul (sănătos) cu bicicleta, iar cel cu autoturismul (poluant) este descurajat.


Și pe Bd. Unirii s-a înființat pistă de biciclete, dar aici circulația este reglementată cu ajutorul semafoarelor. Bicicliștii au aici propriile semafoare cu verde sau roșu

Citește și:

loading...

25 de comentarii la „Șoferii trebuie să fie atenți să nu dea peste ei

  • Trebuie sa te opresti ca la stop, chiar daca e sau nu e biciclist, pentru ca altfel te poti trezi oricand cu un biciclist care trece cu 40 la ora si intra in tine. Si uite asa, pentru 3 betivi si 2 copii care folosesc bicicleta, e incurcata circulatia a mii de masini. Dar asta e trendul, se dau populatii intregi peste cap pentru 1 sau 2 care au nu stiu ce nevoi. Delirul occidental…

    Răspunde
    • Anonimii la razboi 🙂
      Anonimii isi exprima frustrarile: „Si uite asa, pentru 3 betivi si 2 copii care folosesc bicicleta, e incurcata circulatia a mii de masini.”
      Acum, sa citim cu atentie textul si sa tragem ideile principale folosind functiile AI cu care ne-a inzestrat natura. Sunt 5 biciclisti care vor incurca mii de masini. Foarte probabil vor fi mii de masini in absolut tot orasul, dar hai sa presupunem ca aceste mii de masini vor dori sa treaca toate prin zonele unde vor fi aceste intersectari cu pistele de biciclete nou create. Pai care este problema? Doar voi singuri sustineti sus si tare ca sunt 5 paduchi care folosesc aceste piste si ca au fost facute degeaba ca sa sifoneze banutii vostri munciti din greu la aruncat cu r …at. Este greu sa argumentezi o afirmatie care din start este scremuta din adancurile sufletelor voastre negre dornice de islaz. Sunt sofer si nu vad o problema asa mare in a ma asigura cand ma intersectez cu aceste piste. Si cred ca si biciclistii vor fi destul de atenti, pentru ca ei vor da cu capul de fier. Imi convine in mod deosebit? As minti sa spun ca e o masura benefica pentru soferi, dar asta este evolutia si trebuie sa ne adaptam, eventual sa circulam si noi pe cat posibil pe jos, cu bicicleta sau cu autobuzul, altfel disparem ca dinozaurii.

      Răspunde
  • Un pieton grăbit, pe un trotuar îngust, îți apare în față în timp extrem de scurt.
    Cum credeți că va fi cu cei pe biciclete? O decizie proastă.

    Răspunde
  • Unde sunt blocurile alea “ super moderne “? New Delhi? Acum după modernizarea străzii îți dai seama în ce dezastru suntem!

    Răspunde
  • Toți analfabeții funcțional , toți frustrații a căror realizare vitală a fost și este obținerea unui permis auto și a unui cazan căruia îi zic cu mândrețe , mașină , vor fi împotriva acestui fapt.

    Răspunde
    • Aceeasi poveste si in cazul trotinetarilor’lgbtisti’ care doar stiu sa copieze trend-uri de rahat din occident. Trateaza orase gen Buzau care is doar niste simple catune cu blocuri si supermkarket-uri ca pe mari metropole.

      Răspunde
    • „… analfabeții functional…”, cu permis, au luat un examen în viața lor. Voi, încă nu…

      Răspunde
  • Știre eronată.
    Indicatorul are o altă semnificație.
    Obligația conducătorului auto este doar de a circula cu atenție.
    Biciclistul în schimb va trebui să coboare de pe bicicletă și să circule ca pieton pe trecerea pentru pietoni conducând bicicleta de ghidon pe lângă aceasta.
    Altul era indicatorul care aducea obligații conducătorilor auto.

    Răspunde
    • Crezi că vor face biciclistii și trotinetistii asta?

      Răspunde
    • Cosmin are dreptate, prioritatea se semnaliza altfel.

      Răspunde
  • Nu exista in Codul Rutier romanesc niciun indicator care sa oblige soferii sa acorde prioritate biciclistilor PE BICICLETE care traverseaza pe trecerea de pietoni.
    Traversarea pe trecerea de pietoni PE BICICLETA ramane in continuare contraventie.

    Pentru cei ce au dubii, aici exista si LEGILE :
    1. OUG 195/2002, art. 137 , in Anexa indicatorul „Biciclisti” apare ca fiind indicator DE INFORMARE;
    https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/74028
    2. HG 480/2013, art. 161, lit. o : Se interzice conducătorilor de biciclete: o) să traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplasează pe bicicletă;”
    https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/150048

    Astept cu nerabdare temeiul legal pentru afirmatia : „Lucru important, șoferii trebuie să știe că bicicliștii vor avea prioritate de trecere pe Bd. 1 Decembrie, similar pietonilor, după montarea indicatoarelor de înființare a pistei de biciclete. Mai mult, bicicliștii nu mai sunt nevoiți că coboare de pe bicicletă la traversarea carosabilului (de pe un trotuar pe altul), acolo unde s-a înființat pistă de biciclete.”

    Răspunde
    • “UPDATE: La solicitarea opiniatimisoarei.ro, reprezentantii IPJ Timis au venit cu precizari suplimentare legate de conduita biciclistilor la traversarea trecerilor de pietoni pe pista special trasata la marginea zebrei.

      „Biciclistii nu sunt obligati sa traverseze strada pe langa biciclete, acolo unde, langa zebra, exista marcata corespunzator pista pentru biciclisti, insa se recomanda ca acestia sa-si ia masuri de prevedere, sa opreasca, sa se asigure si sa mearga pe langa vehicul, pentru a elimina orice pericol„, au precizat reprezentantii Politiei Timis.

      Potrivit art. 135 lit. g din Regulamentul de aplicare a OUG nr. 195/2002 aprobat prin H.G. 1391/2006, „conducatorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere… cand efectueaza un viraj spre stanga sau spre dreapta si se intersecteaza cu un biciclist care circula pe o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare”, ne-au mai explicat oficialii Politiei Rutiere Timis.”

      Deci, pe pista de bicicleta trasata paralel cu marcajul “zebra” ptr pietoni SE TRAVERSEAZA PE BICICLETA. Regulamenul aplicabil este cel ptr vehicole (inclusiv semaforizarea ptr masini le este aplicabil! ), bicicleta fiind considerata vehicol nu pieton. De acea DOAR UNDE NU ESTE pista speciala trasata bicicleta se impinge, ptr ca zebra este ptr pietoni!

      Răspunde
      • E evident ca ati interpretat gresit articolul de lege.
        De ce? Pentru ca articolul spune clar „CAND EFECTUEAZA UN VIRAJ SPRE STANGA SAU SPRE DREAPTA”.
        Ce inseamna asta? Inseamna exact acelasi tip de prioritate pe care il au pietonii care traverseaza pe culoarea verde fata de masinile care vireaza dreapta pe verde intermitent.
        Daca era vorba de alt fel de prioritate legiuitorul nu ar fi facut mentiunea clara ” efectueaza viraj”, eliminand astfel circulatia pe directia inainte. Legile se fac pentru TOATE intersectiile, nu doar pentru cele in T.
        Conform argumentatiei dumneavoastra si a celor de la IPJ Timis, care intre noi fie vorba ar trebui sa plece acasa, legea ii ofera prioritate fata de biciclisti conducatorului auto care se deplaseaza pe directia inainte dar ofera prioritate biciclistilor fata de conducatorul auto care vireaza stanga sau dreapta. Ceea ce nu are logica nici practica, nici juridica.
        Asadar, ca sa nu fie confuzii, biciclistii NU AU PRIORITATE decat in cazul in care circula PARALEL cu autovehiculul care vireaza stanga sau dreapta. Pe speta noastra, biciclistii care circula pe blvd. 1 Decembrie, pe directia Gara – blvd. Unirii au prioritate in mentionata intersectie fata de autovehiculele care vireaza stanga sau dreapta de pe blvd. 1 Decembrie catre strada Vulcan DAR NU AU PRIORITATE fata de autovehiculele care vireaza stanga sau dreapta de pe strada Vulcan catre blvd. 1 Decembrie.
        O adevarata lucrare in ton cu modernismul care a cazut asupra Buzaului. Ramane doar sa ne rugam sa fie bine.

        Răspunde
  • A început dictatura minorităților!
    Pe când și indicatoare pentru lgbt-isti?
    Ceva pentru siliconate, epilati și glezne goale?
    Normalii să fie condamnați!

    Răspunde
  • Marcaje rutiere total aiurea în tot Buzăul. Unul în plus nu mai contează. Când doriți le dezbatem și poate participă și un polițist de la rutieră că poate are argumente și ne convinge că așa cum sunt, marcajele, este bine.

    Răspunde
    • Asta e o gluma care are nevoie de discuții academice. Și colac peste pupăză tocmai în fieful plin de înțelepți a lu nea Tomiță. Daca mersul sănătos cu bicicleta se încurajează ,de ce nu se încurajează și mersul sănătos cu mașinile electrice, mai ales pt cei din primarie

      Răspunde
  • Decizia mai fireasca era sa faca pista de biciclete pe partea cealalta unde nu sunt strazi ci in mare parte depozite si ruine CFR.
    Pe strada 1 Decembrie au trantit pana la Gara pista pe partea opusa garii, iar de la Gara spre pod Marghiloman e pista pe partea cu Gara.
    Nu era mai firesc sa faca pista avand continuitate?
    Oricum biciclisti sunt putini si aia putini care sunt habar nu au codul rutier si cum sa circule legal si cu prudenta. Cu pistele facute in zig zag ba pe stanga, ba pe dreapta strazii ii mai pune si primaria in pericol.

    Răspunde
  • Indicatorul ala nu e indicator de prioritate a bicicletelor, ci e un simplu indicator de avertizare ca in zona pot circula si biciclisti.
    Si indicatorul e prost instalat acolo, pentru ca indicatoarele de avertizare nu se monteaza in modul ala, exact in buza pistei de biciclete, exact cum indicatorul de avertizare ca urmeaza trecere de pietoni nu se monteaza pe trecerea de pietoni impreuna cu indicatorul de trecere de pietoni, ci se monteaza inainte de trecerea de pietoni ca presemnalizare.

    Răspunde
  • Ai invit pe cei care au făcut pista de biciclete sa meargă pe bicicleta sa simtă ce terminați care nu sunt au făcut la intersecții(gen penny nord) ce borduri înalte au lăsat când urci și cobori…..cat despre prioritate oricum eu ca șofer opream și le dădeam prioritate

    Răspunde
  • Este bine. Ca avem noi loc de cazane sau nu e discutabil. Dupa cum arata lumea, orasele nu trebuiesc gandite pentru mașini ci pentru oameni.
    Deja copiii noștri nu mai vad in masina o dovada a luxului. Adică am văzut copii mergând cu trenul cu încălțăminte mai scumpa decât un E36.
    Asa au urlat multi ca vor acces auto in Crâng ca bătrâni, ca dizabilități, ca cărucioare, ca copii si acum nu ai loc de ei in ditai camioanele cu 6 cilindri pufaitori ca ei dom’ne, plateste impozit.
    Bravo primariei.

    Răspunde
    • Continuă cu „gioco din Mano”.
      Puteți să vă faceți orașe noi in care să faceți voi legile. Sau țări… Eventual în vreun metavers…
      Te asigur că cel despre care scrii că l-ai văzut în tren are acces la „un bolid” în adevăratul sens al cuvântului.
      Și în Crâng nu au ce căuta mașini. Și nici blocuri. Dar s-au dat deja autorizații de construcție…

      Răspunde
    • E uimitor cum sustinatorii comunismului sunt mai lipsiti de inteligenta decat au fost bunicii si strabunicii lor, sigur si ei sustinatori ai comunismului. Cei batrani au scuza ca n-au stiut, cei tineri sunt doar inculti, neinzestrati intelectual si, per total, simple masinarii de transformare a mancarii in rahat.

      Cum sa te plangi de masina altuia, oricum ar fi ea, cand tu mergi cu autobuzul? E ca si cum te-ai plange ca a ratat Hagi, ca Ronaldo sigur ar fi dat gol, tu fiind o bila de untura incapabila sa urce 4 etaje fara sa se sufoce.

      Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.