Start lucrări pentru primele 8 stații municipale
Încep lucrările în orașul Buzău pentru construcția primelor 8 stații municipale de încărcare a autovehiculelor electrice.
Zilele trecute, Primăria Buzău a anunțat firma câștigătoare (SC Electro Adi Time) care va asigura branșamentele electrice necesare stațiilor.
Cele 8 stații vor fi realizate în cinci locații din oraș cu fonduri de la AFM:
1 Calea Eroilor, zona Patinoar – Parcare adiacentă Restaurant Diana
Două statii de reîncarcare rapidă (curent continuu de 50 KW și de 22 KW curent alternativ).
2 Bulevardul 1 Decembrie 1918 – Scuar intersectie cu strada Independentei
O stație de reîncarcare rapidă (curent continuu de 50 KW și de 22 KW curent alternativ).
3 Aleea Trandafirilor – adiacent zona parcare McDonalds
Două statii de reîncarcare rapidă (curent continuu de 50 KW și de 22 KW curent alternativ).
4 Șoseaua Brăilei – zona adiacentă stației de autobuz
Două statii de reîncarcare rapidă (curent continuu de 50 KW și de 22 KW curent alternativ).
5 Șoseaua Spatarului nr. 32
O stație de reîncarcare rapidă (curent continuu de 50 KW și de 22 KW curent alternativ).
Asta nu e tot
Primarul C-tin Toma a anunțat alte două programe (cu fonduri europene) prin care orașul Buzău se va umple cu stații de încărcare.
Proiectul de „Renovare energetică a 10 blocuri din mun. Buzău” finanțat prin PNRR (Componenta 5 Valul Renovării) cuprinde și 19 stații de încărcare vehicule electrice (22Kw) în vecinătatea blocurilor.
Bloc C1 – cartier Episcopiei – 3 statii
Bloc E3 – cartier Episcopiei – 3 statii
Bloc 14 I – Bulevardul Unirii – 1 statie
Bloc 12 D – Bulevardul Unirii – 1 statie
Bloc 12F – Bulevardul Unirii – 2 statii
Bloc Integral 2 – Aleea Industriilor nr. 1 – 2 statii
Bloc P13 – Bulevardul Unirii – 2 statii
Bloc 105 – Str. Spiru Haret – 3 statii
Bloc G1 – Cart. Episcopiei, str, Pietroasele nr.23 – 1 statie
Bloc G2 – Cart. Episcopiei, str. Pietroasele nr.19 – 1 statie
Urmează și al treilea proiect
Dacă toate cele trei proiecte anunțate vor deveni realitate în anii următori, atunci achiziționarea unei mașini electrice va deveni o opțiune care va fi în mod serios luată în seamă de buzoieni.
Mașinile electrice au două avantaje majore față de termice:
1) Încărcarea e mai ieftină decât benzina/motorina
2) În funcționare nu emit gaze prin țeava de eșapament
Citește și:
Halatu’, cât e halatu’ , pardon kilowatul?
Întrebare: când va începe reabilitarea celor 10 blocuri? Când??? Că se tot spune că se va face, se va drege, dar, efectiv, când se începe traba?
Imediat după realizarea parcului industrial.
Bun răspuns!
in Simileasca nu avem statii de incarcare ?
E mai ieftin de incarcat daca ai o coaja de Spring care merge numai in oras. Daca vrei sa mergi in vacanta macar cu 100kmph, deja te costa mai mult pe curent. Plus ca bateria se duce in cativa ani de utilizare si costa mai mult decat jumate din masina noua. Momentan, masinile electrice au toate dezavantajele posibile, sunt ok doar de fite, isi cumpara aia care au deja o masina serioasa, se simt ecologisti si hipsteri si isi iau si o electrica, sa fie. Energia electrica e scumpa, nu se investeste in productie, distributie, nimic… Daca in momentul asta ar avea electrica un sfert din oameni, ar ceda reteaua rapid si daca s-ar investi in retea masiv, ar exploda pretul energiei, ca nu are cine produce atat.
S-a pus carul in fata calului cu mizeriile astea. In loc sa se produca si distribuie curent ieftin, mult si ecologic, se forteaza niste masini scumpe, poluatoare si ineficiente pe o retea si o productie ce nu le va tine daca se vor inmulti.
Daca vor avea un pret decent de cca. 1 leu/kw vor avea succes. In schimb, daca vor merge ca cele din piata libera cu 2,2-2.8 lei/kw vor sta la fel de nefolosite cum stau si cele deja montate prin oras de firme private.
Ce lovitură cumplită de imagine pentru bombardimanii care-și iau bolizi electrici !
Pai cum, dom’le sa pui stațiile alea pe la periferia orașului ?!
Și cât se-ncarca drăcovenia, bombardimanul ce face ?!
Ia taxiul înapoi, in oraș ca să-și compromită imaginea, se construiește și câte un mini mall in preajma stațiilor de-ncarcare sau cum ?!
Acu vreo două zile au poposit doi bombardimani tinerei, dar cu un coeficient de șmecherie deja foarte ridicat, cam ca cei mai sus menționați, fix in parcarea noului Lidl, cu bunăciune de Porsche electric, și, după ce au dat roata mașinii și stației de vreo câteva ori, au venit și l-au întrebat pe nenea de la paza, un om în vârstă, spre 60 de ani: „Auzi, tu știi cum se-ncarca la statia asta ?” „Trebuie bani, trebuie vreun card, ceva, zi-ne ce sa facem !”, nenea de la paza raspunzandu-le cuviincios că nu știe și nici nu-i poate indruma către cineva din magazin fiindcă statia de-ncarcare nu tine de Lidl.
In alta ordine de idei, avantajele acelea ale electricelor, menționate mai sus, pălesc grav in fața dezavantajelor care au și cernut cele două modalități de tracțiune de-a lungul istoriei. După cum știm, prima care-a văzut lumina zilei, a fost mașina electrică, însă ea a dispărut în favoarea mașinilor termice.
Mergând mai departe, mișto că se reabilitează celebrele „G”-uri, nasol pentru cei ce frecventează acele blocuri, vor fi taxați mai scump ! 😉
Pentru oile de mai sus: electricele nu sunt pentru oi, tre’ sa te duca capu’ putin.
Aia e, stati pe motorina, la gradul vostru de educatie si cultura, este cel mai potrivit.
Sper sa te caramelizezi uniform cand ti-o lua foc „electrica”!
Gaina fara cap!
Deci aia care nu au electrica sunt cei mai inculti cocalari si oi prapadite, nu? Pai stai asa, ca nici tu nu ai masina electrica. De ce nu ai, daca e asa buna? Sau nu e buna? E buna doar sa te dai woke si sa plimbi retorica de 2 lei? Pune banii unde-ti sunt vorbele goale, apoi vorbim, oaie!
Asa sunt si handicapatii aia care blocheaza strazile in Vest, se lipesc de asfalt, se tarasc pe jos, se leaga cu lanturi. Dupa protest, se duc in Bahamas cu avionul si se plimba cu V8, ca gata, au iesit din tura. Ecologia e buna, dar pentru ceilalti, niciodata pentru papagalii care o tot propovaduiesc
Cine vorbea! Catalin, parvenitul din cartierul (de mare succes) Orizont cu Passat Diesel în parcare!
@Catalin/Io:
Nu stau in Orizont, pretenas, dar da, am o casa acolo.
Si de ce aia din Orizont sunt parveniti ?!
Tu ce esti, lord sau printz ?!
Oaie.
Oaie poți să îi spui celei care îți este soție/amantă sau mamei tale!
Dacă nu gândim toți la fel, nu înseamnă că sunt proști!
De regulă, cel care zice este „oaie”!
P.S. Cel puțin un sfert din locatarii cartierului Orizont nu își pot justifica veniturile, dar nu îi întreabă nimeni!
Adevarat, doar desteptii platesc triplu pe un model electric cu bateriile garantate in jur de 1-200 mii km sau intre 5-10 ani daca scade capacitatea sub un procent de genul 70%, in conditiile in care la Tesla una noua ajunge si la 20k $ iar una sh 10k. Doar cei plini de cultura greaca si egipteana dobandita din privit sunt capabili sa stea ore sa se incarce bateria la o masina de zeci de mii, omitand ca acea cultura a fost dobandita cu autoturisme cu motoare termice, in trecut, ca cu EV ajungi in Corfu cand se vorbeste turca. Dar cand esti la moda, oaie, speriat de gandit individual, te vaccinezi, intelegi EV ul iar apoi incepi sa-ti dai singur argumente pentru care crezi ca nu esti cel putin cretin in urma alegerilor „inteligent” executate. Se numeste wishfull thinking.
Toma industriasul ghinionist, daca orice face era pe banii unei societati private, avea deja 2-0 lejer. Norocul lui ca sunt banii nostri!
@OaiaTesla:
CATE masini electrice ai vazut tu arzand ?????? Concret ! Cate ?
Asta este o poveste.
Masinile clasice arzand, sunt o imagine mult mai frecventa.
Si casele ard, …. si recoltele ard,….si padurile ard…..totul arde cand se aliniaza niste factori…., asa ca lasa behaitul.
Nu am spus ca doar cei cu electrice sunt destepti, dar asa e, trebuie sa fi un pic (mai mult) mai destupat. Nu e ca la TeDeiii, fratzioare, ma’ntelegi ?
Incendiile sunt cea mai mica problema a masinilor electrice. In momentul asta, daca nu se vine cu inovatii majore si la baterii, si la producerea/distributia de energie, electricele sunt o pista moarte pentru uz general. Bine, nici nu se vor de uz general, linia politica e trasata ca pripasii sa fie bagati in autobuze, iar masinile vor fi doar pentru politicienii ecologisti si stapanii lor.
Și dacă ai una de-aia cu motoare de amândouă neamurile, adică și pă benzină, sau dizăl, și pă ielectric și vrei s-o bagi în priză la astea, poți? Ai loc dă cocalari cu Beamweuri din 1900 toamna, sau trebuie să-i scoți cu buldozerul dă pă locul dă încărcare? O mai încarci și în mers, nu zic nu, dar câțiva kilowați de la stație ar merge de numa, numa…
Cate masini electrice credeti ca au fost folosite de romani in turul lor prin concedii in Europa?
Niciuna.
probabil toti cei care pleaca in concediu in afara sunt oi. Iar desteptii cu electrice, vizionarii, isi fac concediile intre doua statii de incarcare si parcarea de la caufland.
Electricele e bune boss doar sa iti incarci huaueiul la ele. Pentru toate celelalte exista injectie pe benzina.
Masina e fericirea sau stresul romanului? Ne agitam pentru starea soselelor,pentru cresterea pretului la carburanti SI asigurari,de lipsa locurilor de parcare SI statiilor de incarcare. Stai in garsoniera dar tii in fata blocului 2 masini ca sa vada lumea cine esti.Ca masina iti da statutul. Duci copiii la scoala din cartier cu masina, te duci pana la tomberoane sau sa iei o inghetata cu masina.Ai uitat SI cum sa mai mergi. E Buzau,nu New York,il traversezi pe jos intr-o ora.
„Cate masini electrice credeti ca au fost folosite de romani in turul lor prin concedii in Europa?
Niciuna.”
Pe ce te bazezi ? Ai facut tu un studiu pe http://www.rechindebahlui.ro ?
:))))