Strigăt de disperare al tatălui: „Doamne, cere-mi orice și trimite-l înapoi!”
IPJ Buzău a anunțat duminică seară, decesul unui tânăr de 24 de ani, implicat în accidentul de la hotarul județelor Buzău și Ialomița:
În informarea IPJ Buzău, șoferul de 24 de ani a apărut ca fiind din Bacău.
De fapt, Alex Grigore e din Potoceni (comuna Mărăcineni, jud. Buzău), unicul copil al lui Cezar și Cristina Grigore, și are 28 de ani.
Informația că șoferul e din Buzău a prezentat-o pe facebook jurnalistul Gheorghe Manole, vecin cu Alex și familia lui la Potoceni:
Sărmanii părinți, Alex era unicul lor copil, trăiesc cea mai mare durere posibilă.
„Doamne, cere-mi orice și trimite-l înapoi!”, a scris pe facebook, tatăl, Cezar Grigore:
Cum s-a întâmplat nenorocirea ?
Alex venea de la București, unde își condusese prietena.
Duminică după-amiază a fost furtună, carosabilul umed, iar într-o curbă VW-ul condus de Alex a derapat și a ajuns pe contrasens. Aici s-a tamponat cu două mașini care circulau regulamentar. Impactul cu cea de-a doua, deși în partea dreaptă a VW-ului, i-a fost fatal tânărului de 24 de ani. Alex a murit pe loc, după intervenția celor de la descarcerare, ambulanțierii n-au mai putut interveni. Accidentul s-a lăsat și cu trei răniți, din celălalt autoturism, șoferul (41 de ani) și două pasagere de 23 și 24 de ani.
Concluzia, repetată de atâtea ori, e că mașinile sunt pe cât de utile, pe atât de periculoase. După explozia din ultimii ani a numărului de autovehicule din România, aproape orice greșeală în trafic se lasă cu accident.
Formularea, „nu-mi iau mașină pentru că vreau să mor pe patul meu, acasă. Merg cu autobuzul ori cu trenul”, spusă de înțeleptul și regretatul profesor și director de la Hasdeu, Nicolae Iacob, e desuetă. Azi, ești linșat pe facebook dacă încerci o aluzie către părinți – prin care cauți să aduci în discuție, spre binele familiei lor, și riscurile cumpărării de autoturisme pentru copiii lor.
Citește și:
Nu mașinile sunt vinovate, ci cei ce le conduc. O călătorie pe E85 cap-coadă ne arată teribilismul și infantilismul românilor.
Nu masinile sunt periculoase, ci trepanatii care nu inteleg sa mearga cu viteza legala. A merge cu peste 100-110 km/h pe drumuri nationale sau europene este un gest criminal. Iar la hotarul dintre Buzau si Ialomita nu e absolut nicio curba vreo 5-6Km in ambele sensuri de la hotar. E curba aia foarte larga dinspre Caldarusanca, dar nici macar pe aia nu derapezi, chiar si pe ploaie, daca ai sub 100km/h. Asa ca nu masinile sunt problema, ci nesimtirea, prostia si scoala de soferi facuta la misto.
Nu ai cum să conștientizezi că un carosabil umed se comportă total diferit față de unul uscat până nu derapezi. Am adoptat alt regim de mers pe carosabil umed după ce mi s-a întâmplat. Eu am avut noroc. Nu m-am ciocnit cu nimeni. Doar m-am învârtit pe șosea. Am rămas doar cu sperietura și lecția învățată. Alex n-a avut nicio șansă. Impactul lateral este uneori mai periculos decât cel frontal. Dacă se însumează este fatal.
Dă-mi voie să te contrazic! AMBELE VARIANTE sunt periculoase, adică atât ăia cu mulți cai putere sub capotă (dar de cele mai multe ori fără suficientă experiență în condus) dar și muierile (sau golanii ieșiți la plimbare de plăcere cu fătucile cu fustă scurtă) care stau băț pe drum, de cele mai multe ori având muuuuult sub limita admisă! Dacă nu știai, în Codul Rutier există o prevedere care pedepsește circulația pe drumurile publice cu viteze cu 10km/h mai mici decât limita admisă pe sectorul respectiv. Înseamnă că Conducătorul auto are o problemă dacă circulă astfel, adică nesigur, sau grogy, sau fără acte și nu vrea să dea de bănuit când, de fapt, însăși viteza îl dă de gol. Ei, dacă ai ghinionul să fii în spatele unui asemenea individ vreo 5-6km, numai calm și la locul tău nu mai poți sta…! Așa că, nenea Corectitudine, privește lucrurile și din cealaltă perspectivă, adică ăia sub-limită, nu doar din cea supra-limită, ok? De-aia există niște viteze limită impuse de lege, ca să le respectăm TOȚI și de-aia nu le este permis CĂRUȚELOR pe DN/DE/AUTOSTRĂZI, ca să nu sufoce traficul!
Da si mie link la articolul din lege care interzice circulatia cu viteza cu 10km/h mai mica decat limita de viteza. Cred ca delirezi. Exista o singura prevedere in legislatie referitoare la viteza minima, nici macar aia explicita, care interzice circulatia pe autostrada a vehiculelor ce nu pot depasi 50kmph din constructie. De aici, unii politisti si judecatori vor deduce ca e interzis sa mergi cu sub 50kmph pe autostrada. E vorba de 80kmph sub viteza legala si numai pe autostrada/drumuri expres, deci de unde ai scos aberatia cu 10 kmph?
Da, nu zic, sunt niste marlani si aia care ies la plimbare si merg mult sub limita de viteza fara motiv, dar sunt cazuri mult mai rare decat aia care merg peste limita si depasesc inconstient.
Am tot vazut atatea articole despre faptul ca accidentul s a produs din cauza conditiilor meteo nefavorabile, cand, de fapt, viteza excesiva si anvelopele uzate ale masinii care a derapat au provocat accidentul. Daca viteza era adaptata la conditiile meteo si anvelopele erau unele corespunzatore, nu niste slickuri , nu ar fi existat accidentul. Restul, tot ce se incearca sa se nuanteze intr un alt mod, este o incercare de a se pune in alta lumina.
Ai dreptate și n-ai. Dacă analizezi accidentele, în general, ai să observi că niciodată nu există o singură cauză ci întotdeauna accidentele sunt generate de un cumul de factori. Putem spune că accidentele se produc atunci când „se aliniază planetele”.
Planetele nu se aliniau daca se respecta ceva elementar, si anume sa se adapteze viteza la conditiile de drum.
Faptul ca exista cretini care incalca cu buna stiinta multe reguli de circulatie si li se termina norocul la un moment dat, n au decat sa se bazeze pe planete.
Din pacate si daca respecti regulile , poti sa te trezesti cu unul care crede ca in ziia respectiva planetele se aliniaza favorabil si n are ce sa i se intample
Ca sa iti dau si un exemplu, sa nu vezi ca nu ai dreptate si nu un cumul de factori produc accidentele: gandeste te la cei care depasesc in curba si produc accidente mortale/grave. Care este cumulul de factori aici in afara de prostia celui care a procedat asa? Sau cand unul iese de pe drum fara prioritate direct in fata altuia de pe drumul principal. Unde exista acek cumul de factori?
Neadaptarea vitezei la conditiile de carosabil ud, este PRINCIPALUL aspect al acestui accident. Din pacate: zmeismul, mie nu mi se poate intimpla, uzura anvelopelor (nu cred ca era cazul aici), Schumacher, au si ele rolul lor. Vina in acest caz apartine 100% soferului decedat, pentru cele anterior enumerate.