„Toate intră la vopsit!”

Trans Bus e firma Primăriei Buzău care s-a transformat cel mai mult în mandatul primarului Toma.

Devenită insignifiantă în epoca Boșcodeală (când sistemul maxi-taxi era preferatul administrației), firma de transport public din Buzău mai are acum, pe lângă Toma, un mare aliat: Uniunea Europeană.

U.E. a plătit pentru 13 autobuze electrice noi la Buzău (8 au venit deja) și a impus Primăriei Buzău, dacă vrea bani de asfalt, să facă piste dedicate pentru autobuze (Unirii, Transilvaniei și Industriilor).

Acțiune de imagine

În același timp cu introducerea în trafic a celor 13 autobuze electrice (9 pe linia 10 și 4 pe linia 7), Trans Bus va vopsi toate autobuzele în albastru și verde la care se adaugă noua siglă + inscripția Trans Bus.

„Toate autobuzele noastre intră la vopsit și colantat. Într-o lună, două, toate vor arăta așa, pentru a fi mai ușor de recunoscut de călătorii noștri, dar și în trafic”, a anunțat Gică Toader, directorul Trans Bus.

Următoarea acțiune pe care Trans Bus o va implementa, cu fonduri europene, e cea a înființării în stații de automate care vor elibera bilete (cartele încărcate cu una sau mai multe călătorii) și abonamente tip cartelă, precum în orașele civilizate din vestul Europei.

Citește și:

loading...

24 de comentarii la „„Toate intră la vopsit!”

  • Foarte bine.un lucru minunat .începem sa ne civilizam.dar ce se întâmplă cu tonetele din oraș.nicaieri i orașele dezvoltate nu vezi atâtea tonete câte sunt in BZ.ar trebui desființate ca și taxatorii de bilete din parcări.omul dacă își cumpără singur bilete sau abonamente de la un totem nu este normal sa nu mai fie tonete .

    Răspunde
  • Wow, ce bine!!Macar avem autobuze vopsite si colantate, ca in rest merge totul struna.

    Răspunde
  • Dar când va deveni Transbus profitabilă? Fără subvenții nu ar mai exista. Sunt cheltuieli multe care ar putea fi tăiate.
    Ar fi cazul să se cumpere și autobuze mai mici, iar circulația tuturor autobuzelor să fie coordonată în funcție de timp și călători.

    Răspunde
    • Pt. Cătălin. Atenție, nu Trans Bus cere subvenții. Trans Bus n-ar avea nicio problemă să-i pună pe pensionari și pe elevi să plătească bilet/abonament. Primăria Buzău a venit cu această solicitare către Trans Bus. La fel și pe rural. Solicitarea a venit din partea primăriilor din jurul Buzăului care și-au asumat să subvenționeze costul biletelor.

      Răspunde
  • Cine le vopsește? Cine le colanteaza? Pe ce bani?
    Transparență zero!

    Răspunde
  • Asta e gluma sper… Cica biletele pensionarilor ar acoperi costurile de functionare a Trans Bus. Aveti o situatie cu numarul mediu lunar de calatori pentru a face o estimare teoretica a incasarilor si apoi sa comparati cu costul lunar de functinare? Ati vazut vreo situatie contabila a Transbus, raport de activitate ceva pe ultimul an ? Sau vorbim sa ne aflam in treaba?

    Răspunde
  • Deci, Transbus e bun, iar primarii e răi?!
    Transbus a fost obligată să accepte subvenții… Vai, vai, vai.
    Pensionarii cu pensie de peste 1.500 lei/ lună nu ar trebui să aibe gratuitate. Sunt angajați care câștigă până în 2.000 lei net/lună și plătesc bilet.
    Elevii au gratuitate la transport în toate țările civilizate.

    Răspunde
    • Dar de ce trebuie să fie unii răi și să nu fie buni ? Trans Bus are autobuze din ce în ce mai bune, frecvențele au crescut, călătorii pot cumpăra bilete prin SMS și cu cardul, s-au făcut stații de autobuz noi, multe din ele au panouri informative. Urmează automate de eliberare a biletelor, internet în autobuze și stații, etc. Transportul public în Buzău se apropie de cel al oraselor din vestul Europei.

      Răspunde
  • stimata redactie …. transbuz nu poate fi profitabila fara subventiile primariei.Apropo ce zici daca curtea de conturi sau diicot ar verifica numarul biletelor subventionate lunar…

    Răspunde
    • Pentru Toader C. Stați liniștit, că i-au verificat și răsverificat. Și nu Trans Bus s-a dus la Primărie să ceară gratuitate pentru elevi și pensionari, ci Primăria a venit la Trans Bus să ceară. Iar Trans Bus a spus ok, dar să plătiți pentru ei.

      Răspunde
  • Pentru cei care critica pensionarii… Sa va fie rusine. Eu nu sunt pensionar

    Răspunde
  • Tereacă ești angajat Transbus? Mai sunt multe de făcut. Ce lipsește, în principal, este transparența în cheltuirea banilor, mai ales a celor publici.

    Răspunde
  • Ar fi interesant de aflat ce sumă lunară primește reporterul de la Transbuz, în schimbul articolelor, să le spunem publicitare!! Atunci ne-am forma o părere obiectivă domnule Tereacă!!

    Răspunde
    • Nu primește nicio sumă lunară, așa că aici nu-i nimic interesant.

      Răspunde
  • @Marian, nu a criticat nimeni pensionarii.
    Te întreb doar atât: de ce un pensionar cu pensie de 2.000 lei/lună are gratuitate, iar un angajat cu sub 2.000 lei/lună plătește bilet? Ori transport gratuit pentru toți, ori plată pentru toți, cu excepția elevilor.

    Răspunde
  • „Primăria a venit la Trans Bus să ceară. Iar Trans Bus a spus ok „.
    Adica primaria care patroneaza Transbus cere la transbus? Adica Toma cere subalternului Toader? Adica puiul bate closca? Poate primariile din comunele limitrofe au cerut gratuitate pentru elevi !

    Răspunde
  • Eu nu sunt deacord cu desfiintarea tonetelor.
    In schimb sunt deacord ca s-a mers pe cea mai hidoasa implementare.
    Puteau face ceva frumos inclusiv pe proiectul cu finantare, dar au ales sa arunce banii publici pe acele gherete iar banii din finantare sa ii iroseasca pe 6 tevi si 4 geamuri, numite impropriu statii.
    Nu mai zic ca au desfiintat in realitate locuri din statii, ca unele statii aveau zeci de mp de statie acoperita iar acum au doar 2-3mp unde te bate ploaia si soarele ca si cum n-ar fi nimic. Dau aici exemple statia SpiruHaret-Maresal si statia Industriei-Ductil.

    Răspunde
  • Asta cu biletele electronice e cam aiurea.
    Prin alte orase e atatt de prost implementat sistemul cu bilete electronice incat ajungi sa fii luat pe sus chiar daca ai platit bilet, pentru ca marii IT-isti care au gandit sistemul anuleaza biletele cumparate pe aceeasi cartela la gramada.
    Ca exemplu, daca urci in autobuzul 8 la Gara si taxezi biletul electronic (valabilitate sa zicem 80 minute) si te duci pana la spital Micro14 sa lasi un pachet la poarta pentru pacient, cand te intorci (sa zicem dupa 70minute de la plecarea de la Gara) si urci tot intr-un autobuz 8 si taxezi iar bilet electronic, al doilea bilet electronic va expira o data cu biletul electronic de dus adica in 10 minute. Ori daca urca controlul pana sa ajungi inapoi la Gara va considera ca nu ai bilet, desi tu ai platit, dar sistemul il anuleaza mai devreme decat trebuie pe motiv ca se suprapune cu timpul de la primul bilet electronic si sistemul nu e facut sa deosebeasca biletele electronice intre ele si le anuleaza pe toate.
    Cam asa de tampit e sistemul de ticket electronic implementat de autobuzele din tara.
    N-am testat in Buzau sa vad daca e la fel de tampit sistemul si pe SMS, dar nu m-ar surprinde sa fie.

    Răspunde
  • Treaba cu biletele de pensionari e un ajutor de stat oferit mascat sub program social.
    La fel ca si cu biletele pentru studenti si elevi pe transport public local sau CFR.
    UE a interzis finantarile din bani publici a companiilor de transport in speranta ca le va pune la pamant si vor trebui privatizate catre multinationalele ce fac jocurile in domeniul transporturilor in UE. In schimb, statele estice au implementat sistemul programelor sociale (pe care UE nu il poate interzice deoarece si in statele vestice se practica, dar l-au implementat dupa ce s-au asigurat ca banii ajung la firmele private ce fac jocurile in domeniu) pentru a permite finantarea transportului public si tinerea in viata a companiilor de stat din domeniul transportului public, atata timp cat mai pot rezista presiunilor ce se fac pentru privatizare.
    Unii zic ca e lucru rau din cauza ca nu beneficiaza ei de program, dar e un rau necesar, fara aceste programe sociale sistemul de transport public ar fi fost pus la pamant si ar fi fost inlocuit de sistemul privat de transport, care stim cu totii ca nu e chiar o idee buna. In plus dupa ce s-ar fi privatizat, s-ar fi creat niste colosi care preluau piata si care s-ar fi finantat tot din bani publici, ca o data preluat se dadea drumul la bani publici catre ei, cum au facut si in celelalte domenii pe care le-au privatizat prin metode similare, vezi de exemplu companiile de electricitate si gaze… si unde a dus, ca o data privatizate companiile au pus statul sa plateasca subventii ca sa le acopere lor dublarea preturilor din pix.
    Asa si cu transportul public, dupa ce reusesc privatizarea ar scumpi biletele la 10 lei dupa care cer subventie 5 lei de la stat si 5 lei de la cetateni… asa mai bine bilet de 2 lei.
    Daca nici dupa ce ne-au ars cu privatizarea companiilor de gaz si electricitate nu ati invatat nimic, nu cred ca mai are vreun viitor tara.

    Răspunde
  • @Catalin, sa intelegem ca ai parinti asistati sociali cu pensie sociala sub 1500 lei sau poate chiar fix 1000 lei cat e ajutorul social pentru batrani?
    Sau de ce ai vrea ca numai asistatii sociali ce n-au contribuit la sistem zeci de ani sa primeasca beneficiu de transport gratuit, iar cei ce au muncit si contribuit vechime completa sa nu beneficieze?
    Ca punctul de pensie este in momentul de fata 1586, cine are varsta de pensionare si incaseaza sub 1500 lei fac parte din categoria oamenilor care in mare parte n-au contribuit la sistem si au stat pe ajutoare sociale majoritatea vietii, multi din ei pe celebrele ajutoare medicale, prin care au fentat sistemul sa nu munceasca dar sa incaseze indemnizatii medicale… iar acum cand au facut varsta pensionarii vor sa aiba mai multe beneficii de la sistem decat au cei ce au muncit si contribuit peste 35 de ani.
    Unul care a fugit de munca toata viata si a stat capusa pe sistemul social cand era in putere a ajuns sa incaseze lunar mai multi bani decat unul care a muncit peste 35 de ani. Da, unul care a fost capusa pe sistemul social cat a fost in putere incaseaza astazi 1000 lei ajutorul social pentru batrani, voucher 50 euro, subventie sociala gaze si electricitate minim 200 lei/luna, si alte mici indemnizatii sociale si nu numai. Cand tragi linie cel ce n-a muncit si contribuit beneficiaza de bani de la stat de peste 1500 lei/luna adica cat cel ce a muncit peste 35 ani, care nu se incadreaza la ajutoare extra pe langa pensia muncita pe motiv ca are pensie muncita, nu ajutor social pentru batrani.
    Sistemul este stricat…
    Mai corect ar fi cine n-are pensie de 1500 lei sa nu beneficieze de nimic extra, pentru ca exact nimic a fost contributia lor in anii in care au fost in putere. Sa ii recompensam pe cei ce au muncit si au cladit tara, nu pe cei ce au stat capusa pe ajutoare sociale pe spatele celor ce munceau.

    Răspunde
  • Ce simpatic e nenea ala cu „Toate autobuzele noastre intră la vopsit și colantat. Într-o lună, două, toate vor arăta așa, pentru a fi mai ușor de recunoscut de călătorii noștri, dar și în trafic”.

    Ce-i drept, de multe ori m-am lovit de aceasta problema, vedeam autobuze venind in statie si nu eram deloc sigur daca sunt ale Transbus sau ale altui operator.

    In alta ordine de idei, la modul serios, ar fi tare interesant de aflat cat costa mentenanta unui astfel de autobuz (nu acum, cand vor iesi din garantie) si cum sunt ele mai utile comparativ cu unele moderne, diesel. Si nu, partea cu polueaza mai putin nu functioneaza, autobuzele diesel moderne sunt si ele foarte „verzi”.

    In rest sa auzim numai de bine ca parcuri ne face nea Tomita de-o sa ne tragem pe maini. Si el o sa-si frece mainile pentru ca, nu-i asa, mentenanta parcurilor se face cu bani, multi bani.

    PS. Ma indoiesc ca ar fi vreun loc pe lumea asta unde transportul in comun se poate autosustine. Asa c-ar fi mai uman sa incetam sa mai fim asa „capitalisti” si sa miorlaim la subventia pentru pensionari (din contra, ar trebui extinsa si la elevi, atat cei din Buzau cat si cei din mediul rural). Iar cretinismul ala cu „cine are pensie sub 1500 a frecat menta” e o dovada crasa a necunoasterii legilor (tembele) care guverneaza pensionarea in Romania si a unei atitudini superioare bazata pe fix nimic.

    Răspunde
  • @ Anonim: Respect!…
    Mai adaugati acolo si sistemul sanitar, la care au acces toti, inclusiv multimea de ne-contributori (a se citi putori, lenesi, tigani, liber profi-smecheristi etc), dar la care au contribuit atat de putini… adica exact cei care nu mai au acces in cabinetele medicale de masa asta de bolnavi de lene.

    Răspunde
  • Redactia.. Daca tot sunteti asa de nepartinitor si corect solicitati celor de la Transbus sa va dea o situatie privind venituri din bilete+reclame si venituri din subventii versus cheltuieli. Sa intelegem si noi situatia reala aTransbus. Acceptam ca inca nu e sustenabil fara subventii dar vrem sa stim cand domnul Toma si dl sef Transbus or sa ne prezinte planul lor de crestere a incasarilor/eficientizare astfel incat in urmatorii x ani sa scada alocarea de subventii pana la 10% spre exemplu

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.