Toma: „Lucrăm la un astfel de proiect!”
Buzăul ar putea fi primul din România care va impune o taxă de oraș.
Mai exact, proprietarii autovehiculelor care nu sunt înmatriculate în municipiu vor trebui să achite o sumă de bani atunci când vor intra în oraș.

Primarul Toma a recunoscut pe buzaucityreport.ro că „lucrăm la un astfel de proiect”:

Patru avantaje:
Dacă va fi pus în aplicare acest proiect va aduce patru beneficii orașului și locuitorilor săi:
1) Bani încasați de Primăria Buzău pentru finanțarea proiectelor de modernizare
2) Susținerea transportului în comun
3) Reducerea traficului
4) Reducerea poluării
Cum se va aplica taxa/amenda
Deocamdată nu sunt informații publice, dar putem presupune două variante. Una cu aplicare imediată, alta de durată:
1) Aplicarea de „caracatițe” la roți (Poliția Locală + Urbis Serv) precum în cazul mașinilor fără taxă de parcare achitată
2) Pe arterele de intrare în oraș se vor instala camere precum cele pentru rovignetă. Un soft inteligent va citi numerele de înmatriculare și va căuta în baza de date dacă autovehiculul respectiv e înmatriculat în mun. Buzău și dacă are taxa plătită. În caz contrar va emite amenda care va fi trimisă prin poștă proprietarului.
Vom reveni.
Citește și:
Mira-m-aș sa ii taxeze Toma pe țărani.
Dacă acceptam asta suntem cei mai mari proștii
Corect
Se pare ca în ultima perioada numai la proiecte deastea lucrați.
Nu mai știți cum sa mai faceți rost de bani.
4 avantaje, 4 minciuni! Nu mai știți din e să scoateți bani de la „proști”.Ce rol au semafoarele în sensul giratoriu? Ați montat stâlpișori din m. in m.. Nu vă mai ajung comisioanele pe care le-ați luat. Să vă fie rușine!
O masura excelenta, chiar daca e de tipul noi centram (pe buzaucityreport), noi dam cu capul!
Dupa ce A7-ele va ocoli de tranzit orasul, este imperios necesar ca si cei din localitatile limitrofe sa renunte la a frecventa acest oras, in loc existand alternativele mult mai atractive Focsani, Ploiesti si chiar Buc.
Poate daca nu imprumuta orasul in halul asta (de nu mai sunt bani de rate) la nivel de top 3 national, fara sa aduca o plus valoare in societate, prin economie, acum nu era cazul de astfel de fantasmagorii complet neimpuse de realitatea din teren ci de vistieria goala. 2.5 mil euro pe an, 9 ani, s-au papat doar la handbal.
De unde se vor strange bani, daca oamenii vor ocoli orasul si nu vor plati taxa dar nici nu vor mai cheltui in el? Alte falimente de mici si mijlocii privatizari. A, va fi aer curat, de parca acum ne sufocam si nu maidanezii, gropile, serviciile publice abjecte si aspectul condominiilor fac din Hârtoapa city un loc nefrecventabil azi.
Repet, SUSTIN taxa de acces in oras si taxa suplimentara fata de impozitul local actual (pentru ce e platit?) pentru toti cei care au masini inmatriculate in Bz (fara ca primaria sa ofere ceva la schimb)!!!
____
Cei care ar spune ca a falimentat si orasul, sunt rautaciosi. Sa taca sau sa plece din oras, la vot i-a durut in cur!
tu esti toma comentezi kkt urile tale ?
Mai aveți multe taxe de pus
La fel ca și prețul la apa cel mai mare din toată țara
Dacă este asa va rog sa ștergeți și sa nu-l mai publicați! Credeam ca sunteți oameni serioși! Nu am jignit oe nimeni, doar am spus adevărul! Regret ca am încercat! Doamne ajută!
bre, MT, eu propun taxa de bariera, ca in 2003 la Mamaia, daca indraznesti sa intri cu masina in orasul unui „sustinut psd”…
radu mazare reloaded…
ce vb ,ca a si iesit din puscarie…
cosmar de tara ,dezastru de popor…
Primarul din hales..cel din spataru…ciolanu..monteoru… o sa ii taxeze si ei be buzoieni. Vara or sa faca toxi gratare pe platou la DACIA. SAU LA TOMA AKS.
Taxarea o poți face pe drumurile pe care le ai în proprietate.
Drumurile judetene, nationale, europene, expres și autostrăzile nu aparțin UAT-urilor și nu pot fi taxate.
FALS! Consiliul judetean, alaturi de comune si orase, este unitate administrativ-teritoriala. Intrucat CJ-ul administreaza si este proprietarul drumurilor judetene, nu stiu ce mai asteapta Romascanu… Sa i-o ia inainte colegul primar cu civilizatia taxelor pe orice si a europenismului colhozist (toti in autobuze, `tu-va-n suflet de pretentiosi cu masina mica!), ar fi o mica rusine??? Apropo, cate sute de turisti au fost anul trecut in mun. Buzau si cati vor fi atrasi (in plus) cu trenul si apoi cu autobuzul, in urma acestei masuri de geniu administrativ? Ca cu masinile daca vin, n-au unde parca bietii. Au reparat macar gogomania in ¬inglish¬, constata de un astfel de turist strain ratacit, de pe sfertul de zid de langa gara si care marcheaza vestita paralela? 🙂 🙂 🙂
Aberații !
Se creează precedentul și vor proceda asemenea toate UAT
O să coste mai mult taxele decât carburantul
A încercat Firea în București și după câte știu nu i-a reușit
Oare de ce !!??
Hârtoapa city ….. Este BUNA RAU asta …..
O idioțenie mai mare nici ca se putea. Asa o sa înceapă fiecare oraș sau comuna sa pună taxe și ce va fi atunci?
Și cu găurile din astfel pentru care oamenii plătesc să circule în siguranță, Această TAXĂ va alunga foarte mulți oamenii care vin pentru cumpărături,Vor găsi alte alternative. Nu așa se atrage banii la bugetul local.
Înainte să susții taxa de oraș fă-ți ordine în cap pentru ideile tale sunt frânturi alandala.
În altă ordine de idei primarul orașului se dovedește a fi un analfabet funcțional în pană de idei inovatoare de decongestionarea a traficului buzoian.
Taxa de oraș este cea mai mare prostie și lipsă de gândire pragmatică de a debloca traficul. Este mai ușor să pui o taxă în plus decât să găsești alternative rutiere care să ducă la fluidizarea circulației. După ce a blocat traficul pe cea mai importantă artere rutieră din oraș, bulevardul Unirii, apoi pe Alexandru Marghiloman, sau pe strada Transilvaniei, primarul se gândește cum să mai facă rost de bani la bugetul local printr-o nouă taxă. De ce nu se lucrează la șoseaua de legătură între podul Mărăcineni și Vadu Pași scurtand drumul către autostradă A7? De ce nu se lucrează la șoseaua de legătură între bazinul olimpic și noul Lidl deblocand traficul din zona Frăsinet-Mall? De ce nu se lucrează la o parcare supraetajată, modernă în centru orașului pentru a decongestiona traficul? De ce nu avem pasaje rutiere subterane dinspre bulevardul Unirii spre podul Mărăcineni pentru un trafic fluid și modern?
Proiecte de decongestionare a traficului se pot găsi însă din comoditate, din lene de a veni in ajutorul participanților la trafic recurgem la o nouă taxă pe mașinile care tranzitează orașul Buzău.
RUȘINE primarului și consiliului local din Buzău
o tampenie … oricum dupa ce se realizeaza autostrada o sa va rugati sa treaca cineva prin oras.
aici s-ar putea sa ai dreptate. in afara de cateva firme mai importante cu sediul pe Industriei, nu vad prea multe motive sa intri in „oras”… daca se face A7 de la Siret/Ucraina pana la Alexandropoulis/Grecia prin Bulgaria ,mai ca as pune pariu ca nici TIR-urile nu se vor mai opri pe Industriei in Buzau…
cand ai autostrada sa mergi constant cu 90km/h un consum de 40 litri motorina la suta de km devine ieftin daca ai si alte alternative la firmele din Buzau… autostrada e sabie cu doua taisuri. sunt optiuni mai ieftine la ce se produce in Buzau,industrial vorbind…
si mai calitativ…
Na belea
Așa e ,, orașul ,, e sufocat de turiști K Barcelona, Paris, Veneția, etc
Acum vor bani daca nu avem masina inmatriculata pe buzau? buzau incepe sa devina „ceva” similar cu taxa de bariera din 2003 introdusa de Radu Mazare,ca deh, intri in „orasul lui”! mi se pare sau istoria se repeta?
O idee de geniu! Buzau, oras deschis! Sa mori de ras, nu alta! La Buzau ca la Venetia!
Adevarul e ca strazile din oras merita bani pentru a circula pe ele cu masina personala! Si asa Buzaul sufera grav de izolare, depopulare, dezindustrializare!
Sau Toma cauta surse pentru a mai salva ceva din investitiile inutile facute?
Sa vezi distractie cand o sa inceapa o reciprocitate si o sa ai de platit taxe in fiecare sat si oras de aici pana la Bucuresti sau pana la Constanta…
O idee tampita ce creeaza un precedent periculos. Cei cu masinile in leasing spre exemplu ce vor face, vor plati taxa? Ideea asta arata doar ca unii sunt masochisti, se roaga de primar sa le introduca taxe in loc sa imbunatateasca calitatea vietii in oras.
Si voiam sa mai adaug ca am verificat si eu acum profilul acelui utilizator, a aplaudat si renovarea de pe Unirii, si desfiintarea parcarilor. Pare ca are dreptate MT, noi centram, noi dam cu capul. E interesant de citit ce a postat acel profil.
Pe timpuri cind se trecea dintr un regat în altul plăteai un păpuși acum sa reinventat..sa ne trăiești într n mulți ani înainte măria ta..sa mai pui bir pe căldurile de arama pe fumarit. etc….Bă dacă voi nu ma vreți eu va vreu.
E gresita ideea unei taxe de acces pe baza de inmatricularea sau nu pe Buzau.
vorba cuiva de mai sus, daca la Maracineni si Vernesti pun si aia taxe, ce facem, zburam pe deasupra?
Evident, e o tampenie.
Altceva propun eu:
1. Conditionarea inmatricularii unui vehicul pe Buzau de dovada detinerii in proprietate sau inchiriat a unui loc de parcare EXCLUSIV.
Adica 1 masina = 1 loc de parcare.
Nu iti gasesti loc de parcare? Foarte bine. Nu inmatriculezi masina. Simplu.
2. Marite impozitele progresiv pentru detinerea unui nr. mare de masini.
Una da, inteleg, iti e necesara. Poate si a doua, taxata un pic mai mult.
Mai mult de doua… poluezi orasul.
Cand cineva dintre ai tai sau chair tu vei ajunge la spital, bolnav de plamani sau de cancer, te vei intreba daca ai contribuit si tu cu junghiul tau rutier. Si vei regreta.
3. Interzicerea detinerii a mai mult de 1 loc parcare PUBLICA/persoana. Al doilea, al treilea, al x-lea loc il cauti in privat, pe banii TAI. Ai, bine; nu ai… asta e
4. Interzicerea detinerii de locuri de parcare PUBLICA pentru cei care locuiesc la case, vezi tigania de pe Transilvaniei, unde toate junghiurile „dă pă anglea și germanea” ocupă trotoarul, deși ciuciunghezii au curți. Să ăși mute epavele in curțile proprii.
5. Amenzi drastice si blocat roti pentru parcari aiurea. Cand iti gasesti rabla blocata si te costa jumate din „valoarea” ei sa o deblochezi, iti vei gasi loc de parcare civilizat. SIGUR. Probat unde locuiesc acum. Atarnatorii cu „nu am loc, sa imi DEA (?!?) Primaria, au „disparut” subit cand Politia Locala i-a umplut de amenzi si le-a blocat rotile. Deci se poate, nu e teorie. Probat.
6. Dotarea Politiei Locale cu sistem automatizat de sanctionare a parcarii ilegale, adica masinile dotate cu sistem de camere cu recunoastere si verificare a numerelor de inmatriculare, cand se despisteaza masina parcata ilegal, amenda direct acasa si in contul de impozit
Nu platesti amenda, nu vinzi casa, masina etc. Simplu! Vii si cersesti tu sa platesti!
Iarasi, VAZUT !
Intr-un oras era parcare gratuita limitata 2 ore; inainte de alea 2 ore sa vezi ce grija avea sa mute masina! Ca … patrula Politia si nu voia nimeni amenda.
La fel in oras: erau cateva parcari cu sute de locuri de parcare, dar era sambata si erau full. La noi ai fi parcat pe trotuar, pe spatiul verde… acolo am coborat, am mers la cumparaturi, asta in timp ce soferul dadea ture pentru ca … nu vrea amenda.
7. Prioritizarea REALA a transportului public, montate camere la intrarea pe benzile dedicate autobuzelor, ai intrat ca esti „taure”, ia amenda!
8. Transport public gratuit. Nu va mai exista scuza.
Până la taxă de oraș, mai întâi e nevoie de un sistem de Park & ride, unde să poți lăsa mașina și lua autobuzul,ceea ce nu există acum. Dacă am avea unul funcțional, s-ar putea să nu avem nevoie de taxă de oraș.
Cu punctul 4 nu sunt de acord. Sunt multe case care vechi care asa au fost concepute, case tip vagon, fara o curte generoasa. Cu ce e mai presus cineva de la bloc fata de cineva de la casa? De ce cineva de la bloc sa aiba acces la domeniul public si cineva de la casa nu?
Eu stau la casă
Am garaj
Dar ce să vezi !
De multe ori îmi blochează ieșirea și nici nu lasă nr.de telefon
Bineânțeles că o să spuneți că am portițele legale de a rezolva situația !!
Dar eu vreau să plec atunci cu mașina nu să aștept ore bune până vine poliția !
Ce spuneți de asta!!!!!!
Domnule reporter,
Nu pot scrie pe report city report, nu pot face cont…
Fa un articol sau scrie pe report sau spune i primarului te rog
Locuiesc pe Unirii Nord bl 21C lângă sediul psd unirii nord. Masina abandonată de 1 an. Merceses argintiu fără numere. M am rugat de locali sa facă ceva si nimic. Fa ceva. Locurile sunt f limitate, ce ne facem? Platim taxe si atât? Mulțumesc pentru ajutor!.
D-le primar Toma,am o întrebare va rog,banii pe concedii a persoanelor cu handicap care au asistent personal când se dau??! Acești bani trebuiau dați din decembrie 2024,mulțumesc!
Ma gandesc ca totusi pe acest principiu sa plateasca si buzoienii o taxa cand intra in toate celelalte orase din tara. Sa vedem cat ar costa o calatorie la Timisoara :)) Desfiintati turismul din Romania!
Turismul nu se va desființa. Îl vom practica dar numai afară acolo unde de problemele administrative se ocupă oameni cu cap. Măi, Toma, din orașul ăsta deschis acum te gândești că este bine să-l închizi?!!! Auzi, trece un brăilean prin Buzău plătește că intră, plătește parcarea, plătește amendă la Pomul Verde, că nu a văzut în viața lui semafoare pe metru pătrat și-l respectă pe cel ce nu trebuia, plătește o cafea. Toate cât nu merită, că nici nu are ce admira in orașul ăsta. Acum stau și mă întreb: din ce vrei să mai faci rost de bani? (auzi buzoienii nu vor plăti taxa de intrare dar care dintre ei, toți cei din județ sau numai cei din oraș)
…Agenda 2030!… tomy boy dedicat sörös până la moarte !…
Corect, toata lumea sare ca vai, strazile cu case sa fie eliberate, dar nimeni nu stie cum e sa bagi masina in curte si sa nu poti iesi din cauza unor nesimtiti.
dar o taxa pentru aberatiile primariei buzau ?
cand ne prezinta primaria cum influenteaza traficul toate modificarile facute in ultimii ani ?
o evaluare a conditiilor de trafic inainte si dupa multitudinea de semafoare + sistem ‘destept’ de management al traficului ?
o analiza ceva ?
Sile, e kaizen, tata!
O idee ca si parapetii de la iesire din Buzau spre Ploiesti. Am o proprietate in Buzau. Am masina inmatriculata i alt judet. Frecventa de circulatie 3-4 ori peluna vin la proprietate( de vineri pana duminica). In acest caz cum o sa rezolv problema taxei. Este vorba de o familie cu 5 membri. Astept moderarea
Daca veți pune taxa pe oras, atunci de ce mai susțineți transportul in comun cand firma trans bus merge pe profit in fiecare an
Ptr ce ???
CE MINTE LUMINATA ARE TOMITA BOY DAR DE UNDE ITI VIN ACESTE IDEI MARETE , CRED CA DIN ERA COMUNISMULUI AI RAMAS CU SECHELE LA PROICTELE RAMASA IN URMA NU GINDESTI PENSIONARULE ADICA SA TEMINI PARCARILE DI DOROBANTI ZONA STRADA IONCARAION TREBUIAU TERNIIMATE DE 5 ANI EU CRED CA AVETI INCEPUT DE UITARE COMPULSIVA ASA CA IESITI LA PENSIE SI LASATINE CA GASIM PE CINEVA IN LOC
Pai Buzau o sa devina „oras inchis”, atunci.
Parca era „oras deschis”….
:)))))
In sfarsit va intra si Buzaul in randul oraselor europene. In Venetia mai exista taxa de intrare. Bine aia este turistica, dar nu conteaza tot taxa este 🙂 🙂 🙂
Au tras un „fart” aia din Brasov si hop si noi sa „Lucram la un astfel de proiect”.
Toma, da’ nu vrei matale, pana bagi alte taxe si dracovenii sa asfaltezi cum trebuie Ostrovului din centru ca e absolut DEZASTRU pe acea strada „asfaltata” fix anul trecut de „specialistii” de la Urbis?
Lasa dracului ideile nastrusnice, esti primar ca sa pui asfalt, sa schimbi becuri, sa aduni cainii fara stapan si sa gasesti solutii PENTRU CETATEAN la problema uriasa a locurilor de parcare pe care, se vede treaba, tot matale ai cam creat-o!