Trenul de Nehoiașu, lovit de Trans Bus
Veste proastă pentru trenul de Nehoiașu.
Călători prea mulți oricum nu erau, din toamnă Trans Bus îi va (mai) lua o parte din ei.
Gică Toader, directorul Trans Bus, a anunțat că din septembrie „autobuzele de Buzău” vor ajunge până la Berca. La tarife convenabile, condiții de călătorie excelente, program adecvat.
Asta înseamnă o lovitură sub centură pentru transportatorii privați (cu autobuzele), dar și pentru trenul de Nehoiașu.
Atenție, TFC și operatorii privați de transport cu autobuzul nu-i vor pierde doar pe clienții din Berca! E posibil ca și unii dintre călătorii care vin de mai sus, de pe Valea Buzăului, să ia – din diverse motive -autobuzul de la Berca.
„Să se desființeze de tot!”
Anunțul că Trans Bus se va extinde până la Berca a produs pe rețelele de socializare reacții ciudate ale multor șoferi:
„Să dea Dumnezeu să se închidă trenul de Nehoiașu de tot! Ne-am săturat să stăm în coloană la barieră la Vernești câte o jumătate de oră. Sute de oameni în mașini care așteaptă zeci de minute pentru nici zece oameni în tren! Să se desființeze dacă nu sunt în stare să pună o barieră care să coboare cu 2 minute înainte să vină trenul”
În alte țări, trenul – susținut puternic de stat cu investiții – n-a pierdut concurența cu autoturismul. În România însă transportul feroviar e în genunchi. Cam cum era Trans Bus când Primăria Buzău favoriza fățiș maxi taxi.
Citește și:
Sa dea d-zeu sa dispara odata cu noul traseu de autobuz, e strigator la cer ce se intampla cu bariera aia, cozi kilometrice de masini pentru cativa calatori. Iar faptul ca sta bariera atata timp din cauza ca au un sistem de semnalizare primitiv e bomboana de pe coliva.
Problema e cu subventiile, cred ca sunt categorii care la tren platesc jumate de pret. Daca ar putea fi mutate spre autobuz subventiile astea, ar fi excelent, nu ar mai fi clientela captiva la tren.
Trenul nu merge doar până la Berca, ci până la Nehoiașu. Cei care merg mai departe de Berca ce fac?!? Cu mentalitați primitive gen „mie nu îmi folosește, de alții nu îmi pasă”, e ușor de înțeles de ce a ajuns țara în halul ăsta sau de ce boșco a putut fi primar atâția ani…
E o inepție să ceri desființarea trenului, în condițiile în care e mult mai economic și ecologic.
Problema trenului sunt trecerile la nivel. Acolo trebuiau de mult făcute pasaje supraterane sau făcut în așa fel încât barietele să fie puse cu msi puțin timp înainte, ca să nu se creeze cozi.
Trenul e bun si ca alternativă, poate la anumite ore ai autobuze, la altele tren șamd. E loc pentru toți și cu cât e mai mare concurența, poate și serviciile vor fi mai bune.
În București și Ilfov au făcut deja integrare tarifară, adică cu un bilet poți călători pe tramvai, troleibuz, autobuz ale STB, pe unele autobuze care țin de alte primării, dar și pe tren. Ar putea fi aplicată ideea cu succes și în județul Buzău, sper că domnul Toma să o preia, pare deschis la nou și a schimbat mult în bine municipiul și, parțial, șo comunele învecinate.
Trebuie combătută mentalitatea cocălăreasco-prostească a distrugerii, odată distrus ceva, vedeți bine că nu se mai face la loc…
… iar trenul Nehoiașul are o.istorie în spate, un peisaj minunat și ar putea fi folosit în scop turistic, gen un tren turistic cu o locomotivă cu abur, călătorii plimbați pe la obiective turistice, serviți cu cârnați de Pleșcoi, cu o țuică, că nu degeaba i se spune Țuicarul…
Cei care merg mai departe, dincolo de Berca, ce fac?? Cum sa desființeze trenul? Mai gândim și noi un pic…
Subvenții încasează operatorii de material rulant. Indiferent de câți călători transportă încasează aceeași subvenție care „unge” rotițele. Nu mai cântați prohodul operatorilor, că nu este cazul, trenul de Nehoiașu nu poate fi atins de autorități locale.
La Fundeni -zarnesti peste câți ani urmează să avem trans bus .
Foarte bun trenul. Mai bine i ar prelungi traseul pana la Brașov.
Auras , cum favoriza primaria firmele de maxi taxi ? Le sponsoriza cumva sau nu dadea „destul” la Transbus ?
Maxi taxi era favorizat în mai multe feluri.
1) Primăria Bz nu cumpăra autobuze
2) Frecvență redusă a autobuzelor
3) Maxi taxi se folosea de traseele și stațiile Trans Bus
4) Maxi taxi nu avea program. Pur și simplu se băga în fața autobuzului pentru a-i lua clienții
Ce bucurie prosteasca! Daca trenul de Nehoiasu circula mai mult gol, desi nu e chiar asa, va dati seama cum se vor plimba autobuzele Transbuz. Abordarea e, oricum, proasta. In primul rand, transportul judetean nu e de competenta Primariei Buzau. Ci a CJ! Daca ar fi existat un plan de transport in comun, la nivel judetean, care sa cuprinda atat transportul feroviar cat si cel rutier, altfel ar fi stat lucrurile. De exemplu, s-ar fi putut gandi si realiza o modalitate de a inlesni accesul locuitorilor din satele si comunele indepartate de orice cale ferata si sosea nationala catre garile sau statiile existente, cu centre nodale ce ar fi trebuit sa inlesneasca accesul in oras, aflate la intrarile in oras si la gara. Iar accesul privatilor n-ar fi trebuit sa fie ingradit decat de conditiile drastice de confort si siguranta si de verificarile ca acestea se respecta.
Cat despre astfel de „soferi” ce s-au saturat sa stea la bariera …. Sa le auzi injuraturile atunci cand vor sta in urma „vapoarelor” lui Toma, chinuindu-se sa le depaseasca, pe soseaua spre Berca.
Despre subventii …. Pai cine-si poate inchipui ca Transbuz se poate sustine doar din incasari? Sunt bani multi la mijloc de la primariile implicate, iar cheltuielile acestui mastodont, intretinut din taxele locale pe care le platim noi toti, sunt greu, daca nu deloc, controlabile! Apropo, ne spune si noua cineva, (poate chiar domnul reporter, foarte bine informat si intentionat!) cati bani, din bugetele primariilor implicate, papa sistemul asta de transport imaginat de patronul Toma? Sau e pe persoana fizica? Nu exista oare o obligatie legala de a transparentiza sistemul administrativ local?
Cat despre ideea ca vor fi calatori dinpre Nehoiasu, care sa coboare la Berca sa ia autobuzul, mi se pare apoteotica! Pai trenul face, ca timp, mai putin decat autobuzul, iar ca bani, ar insemna o cheltuiala in plus, atat timp cat biletul de tren de la Nehoiasu la Buzau, sau la Berca costa tot atat!
Peste toate astea, mai e ceva! Ne spune si noua cineva care sunt beneficiile concrete ale acestei triste experiente cu Transbuzul? Adica, cati bani a economisit primaria? Sau, cati abonati lunar sunt pe aceste trasee? Sau, cum s-a fluidizat traficul in oras? Sau, care este gradul de incarcare, persoane/km, parcurs de pe toate liniile infintate? Sau, care este costul real/km, tinand cont de totalul veniturilor Transbuz, din toate sursele, si nr. total de km parcursi pana acum (asta ca sa nu mai zic ca relevant ar fi sa se faca acest calcul pe fiecare ruta)? Sau, cate investitii straine s-au atras in oras (asta a fost obiectivul principal declarat de Toma cand a pornit aventura asta)?.
O mai exista oare garda financiara?
Oricum, sistemul asta va disparea odata cu Toma, sau Toma va disparea odata cu sistemul!?! Un final tot exista!
Sper sa il desfiinteze . Sunt destule alternative la transportul feroviar , care oricum este ineficient ,poluează enorm cu locomotivele diesel vechi si blocheaza DN10 zi de zi pentru 3 calatori . Este inacceptabil ce se intampla in Vernesti in fiecare zi , o dovadă de prostie si incompetenta .
Nae, nu suntem în stare să reconstruim un pod care a capotat la inundațiile din 2018, cel de la Budila, și să redevină operațională calea ferată de la Brașov la Întorsura Buzăului și tu vrei cale ferată nouă de la Nehoiașu până la Întorsura Buzăului! Pe traseul Brașov-Întorsură este construit cel mai lung tunel feroviar din România, 4,3 km, cel care străpunge Predelușul. A fost construit între anii, nu vă mirați, 1924-1929. Acum, la aproape 100 ani distanță, abia de reușim să reabilităm un viaduct în 5 ani de zile! Nu mai așteptați minuni, suntem sortiți, în cel mai fericit caz, să încremenim în subdezvoltare.
@Auraș: ba da, Auraș, cotețele maxi-taxi aveau, oficial, un orar, însă nu îl respectau aproape deloc și făceau concurență neloială Transbus prin faptul că circulau fix cu 1-2 minute înaintea autobuzelor Transbus, astfel încât să „fure” călătorii și încasările.
Cum funcționa sistemul? Păi să zicem că aveai autobuz din 30 în 30 de minute și maxi-taxi, teoretic, din 10 în 10 minute. Ei, la 12:58 duba pleca ăe traseu înaintea autobuzului de ora 13:00 și „aduna” călătorii de pe traseu, care nu știau că vine și autobuzul, că aveau boșco și târlă grijă să nu se respecte legea care cerea afișarea orarelor în stații…
Maxi-taxi de ora 13:10 „sărea” peste cursă, că nu era rentabilă… Maxi-taxi de 13:20 nu pleca la 13:20, ci … la 13:28, din nou fix în fața autobuzului. Evident, călătorii care așteptau ca vitele ăn stații de juma’ de oră, se urcau iar în dube, că habar nu aveau că vine și autobuz. Că aici era șemcheria: nu se afișau orarele, iar dubele treceau prin stațiii cu 1-2 minute în fața autobuzului astfel încât autobuzul să nu se vadă și călătorii naivi și neinformați să urce la ei…
Bilete la maxi-taxi?!? N-ai să vezi, evaziune cât cuprinde, chiar se vorbea că șoferii de dube au un „plafon” de X lei pe care să îi dea seara patronului, restul era „al lor”, așa că … la orele nerentabile, săreau peste curse…
Bucurie prosteasca asa cum a mai zis cineva.Judetul Buzau nu e doar municipiul Buzau si inprejurimile.Lasati trenul in pace sa circule pe valea Buzaului idiotilor ca nu voi l-ati facut.Un bilet de la Nehoias la Buzau este pe jumatate cat costa pe autobuz,unde stai cocosat intr-o caldura insuportabila,fara WC si intr-o mizerie de nedescris.Daca ar fi dupa voi ati desfiinta si linia Buzau-Ploiesti-Bucuresti numai ca sa nu va opriti pe la bariera.Oare de ce nu ati fost in stare sa mentineti CFR pe aceasta ruta si TFG calatori a reusit ?Nu va place concurenta ?Solutia cu autobuzele de la Buzau-la Berca este una hazlie si nu o sa va dati seama decat atunci cand o veti incerca.Cine credeti ca mai vine la munca de la Berca la Buzau sa munceasca pe trei parale si apoi sa mai circule cu autobuzul spre casa.O garnitura de tren consuma motorina mai putina decat un autobuz pe distanta asa scurta domnilor ganditori,iar soferii nici nu vor sa auda de bilete cu reducere pentru handicap sau pensionari care vin la Buzau.Nu mai bagati strambe cu trenul ca astia au bagat tren direct Nehoias-Bucuresti si vor baga in scurt timp in sezon si spre litoral..alte interese aveti ,nu va place capitalismul !
Lasati trenul sa circule pe valea Buzaului pana la Nehoias ca e mai ieftin si e mai bine ca in bombele de autobuz !
Lasati trenul sa circule pe valea Buzaului pana la Nehoias ca e mai ieftin si e mai bine ca in bombele de autobuz !Oare cei care stau la coada la bariera Vernesti de ce nu se gandesc sa ceara un pod peste calea ferata decat ca ceara desfiintarea unui traseu de 100 de ani.In tren e mai comod,mai ieftin,e mai curat de 1000 de ori decat in cosciugele alea de autobuze iar pe un traseu asa lung ai si grup sanitar(WC)Pretul biletului de tren e pe jumatate fata de un bilet de autobuz,si aici se primesc si bilete de la pensionari.S-a introdus odata cu preluarea de catre TFG calatori a liniei tren la ora 6 direct Nehoias Bucuresti-Nord,de la Buzau are mers de accelerat,se opreste doar la Mizil,Ploiesti-Sud,Ploiesti Vest de unde sunt legaturi din 2 in 2 ore cu Brasovul si ajunge in Bucuresti la ora 9 si jumatate.Este plin de calatori lucru pe care CFR nu a reusit sa-l faca.Gara din Buzau fara trenul de Nehoias e ca nunta fara lautari,si va deveni dintr-un nod activ de cale ferata o ruina.Sa ma scuze ganditorii astia care doresc desfiintarea acestui mijloc de transport pentru lumea din capatul judetului ca sunt in urma cu tendintele din transport(toate tarile isi reactiveaza caile ferate odata cu criza de combustibil),sau cumva la mijloc este frica unor oameni din judet fata de capitalism caruia ii pun in spate toate greselile care se fac de la revolutie incoace.