Un sudor a murit în urma unei explozii
Veste tristă sâmbătă după-amiază de pe șantierul autostrăzii Buzău – Ploiești.
Un sudor de 57 de ani a decedat pe loc în timp ce suda niște traverse la podul A7 peste Cricovul Sărat (în apropiere de nodul din zona Albești Paleologu).
Explozia a fost cauzată prezenței vaporilor de vopsea și diluant și a fost declanșată în momentul formării arcului electric necesar sudării.
O tragedie, muncitorii de acolo (constructor Retter) trag tare pentru ca podul să fie gata în decembrie și să se poată circula din acest an pe A7 de la București – Ploiești – Buzău – Rm. Sărat – Focșani (cu excepția centurii orașului Buzău).
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a postat un mesaj de condoleanțe pentru familia sudorului.
Cel mai grav accident de muncă de pe șantierul A7 s-a produs în septembrie anul trecut când un muncitor care lucra pe timpul nopții cu la terasamentul autostrăzii a lovit cu cupa excavatorului magistrala de gaze. Explozia a curmat pe loc patru vieți.
Citește și:
A meritat graba? Din păcate programul a fost deja stabilit dar vopseaua nu a ținut cont de el. Tragic. Vopseaua trebuie pedepsită.
…. dorința noastră este ca să nu ‘se mai tragă tare ‘ pentru că mor oameni!… viața unui om e neprețuită comparativ cu ifosele ciolacilor vremelnici!…
Sunteți mai mulți? Dacă ești singur și vorbești la plural,e semn clar de balamuc.
1. Explozia nu „s-a datorat vaporilor de vopsea și diluant” ci A FOST CAUZATA de catre vaporii de vopsea si diluant. Ceea ce in sine este destul de ciudat avand in vedere ca lucrarea se desfasura in aer liber. O explicatie ar fi ca se desfasurau simultan operatiunea de sudare si cea de vopsire altfel e cam greu de inteles.
2. Daca securiciul Grindeanu tot o arde interesat si alte baliverne putea macar sa afle numele amarasteanului care s-a prapadit ca sa nu scrie ceva la modul general.
3. In calitate de simplu cetatean al acestei colonii ajungi sa te intrebi daca nu cumva calitatea lucrarilor are grav de suferit din cauza ritmului de lucru, fiind stiut ca domeniul constructiilor are un ritm maxim impus de fizica si dinamica lucrurilor indiferent de vointa unora sau a altora si ca orice accelerare fortata nu poate produce decat dezastre, intr-un viitor apropiat sau ceva mai indepartat.
4. Fara legatura cu autostrada dar in legatura directa cu vietile noastre, orasul asta este absolut sufocat de praf de la toate scurmaturile in pamant ale incapabililor de la compania de apa si ale celor de la distrigaz. Primaria si primarul dorm in nepasare, ca de obicei, fiind grav suferinzi de miserupism, in timp ce datoria lor primordiala este grija pentru noi, cei ce finanteaza viata buna a gusatilor. Orice ar face primarul, oricat ar vrea sa ne omoare, tot nu va reusi sa ii treaca referendumul. Se va fi prapadit, saracul, si nu va fi reusit sa devina cel mai de seama fiul al satului natal. Nasol.
Mai scutiți-mă de duda asta propagandistică cu trasul tare! O lucrare se face cu respectarea a doua principii fundamentale, conformitatea tehnică, adică ceva ce a a fost inexistent când un sudor e pus sa sudeze o suprafață proaspăt vopsită, și siguranța lucrătorilor, ceea ce, evident, a lipsit cu desăvîrșire…Când trimiți pe cineva să sudeze, deci să creeze puncte calde, prima condiție e să te asiguri că nu ai substanțe inflamabile prin preajmă…Dacă așa se lucrează, cred că o să prefer trenul, autostrăzii…
Purtatorul de cuvint al guvernului a declarat ca se fac cercetări ” inclusiv pe santier” . Oare unde se fac celelalte cercetări, in Delta ?