Vezi AICI cât va costa bicicleta municipală
Se apropie ziua în care buzoienii vor putea folosi bicicleta municipală.
Astăzi, presa locală a fost informată că proiectul de regulament se află în dezbatere publică până pe 09 noiembrie.
Lucrul cel mai așteptat de buzoieni, tariful, a fost propus la 1 leu pentru 30 de minute.
Un preț mic, convenabil, astfel că foarte probabil acesta va rămâne și după dezbaterea publică și votul consilierilor locali.
Pentru folosirea bicicletei municipale va fi nevoie de obținerea unui card și înregistrarea în sistem (cinci zile de la depunerea cererii on-line).
Bicicleta va putea fi utilizată de buzoienii care au minimum 14 ani (de la 14-18 ani e nevoie de semnătura părintelui).
Buzoienii interesați pot consulta regulamentul propus (proiectul de hotărâre) în pdf-ul de mai jos:
Buzoienii care vot să aducă modificări/completări/îmbunătățiri se pot adresa Primăriei Buzău (vezi pdf-ul de mai jos):
ANUNT-regulament-inchiriere-biciclete
1 leu ma costa benzina si ajung in 5 minute si nu plin de zoaie sau ars de soare. Doar gratis poate ar fi o sansa minuscula sa ma tenteze
Daca esti un grăsunel leneș care prefera sa stea in masina o ora din dorobanti pana in micro 3 normal ca preferi masina
5 min la ora 12 noaptea,ca in rest iti ia 30 sa ajungi de la bariera ploiesti la pod maracineni!
1) Da, dar atunci ar trebui să nu vă mai plângeți de trafic! 2) E posibil ca acela cu bicicleta să ajungă mai repede.
Nu lasă bășinoșii cu 3000 de lei salariu și BMW din 2008 tigaia acasă, cum.se mai poate băga în față, cu ce să claxoneze, cum dau maneaua la maxim….nu e jmecherie cu bicicleta
Nici bosorogii betivi cocalari muncitori cu ziua care fac 8-uri pe strazi si incurca lumea nu lasa bicicletele acasa, din pacate. Si salariul ce relevanta are? La salariu mare nu mai polueaza masina si nu mai incurca circulatia? Sau nu mai au loc politrucii care impun masuri de genul de saracimea de pe sosele care ii incurca?
E o porcărie! Unde dracului plimbi în rochie sau fustă dosarul tu, contabilă, călare pe bicicletă? Sau doctor, la vizită? Sau militar, să iei copilul, să mergi la market și apoi la unitate sau invers? O idee tembelă, la modă, ineptă și inutilă. Nu ești promenadă sau velodrom, să vină turiștii special și să-ți facă ”consum” la pista ta imberbă de biciclete. Nu s-a ținut cont DELOC de nevoia cotidiană și reală a orașului ci decât de retorica generalizată care creează cretinisme de genul, într-un final. Desigur, pe bani (datorie externă). Acum mai și împrăștie instituțiile prin tot orașul ba chiar și în afara lui, la care, numai pe bicicletă, 5 luni pe ani poți achiesa.
Dacă ești genial și apt, vezi exact nevoia omului, o anticipezi cu cap și o pui în aplicare. Altfel, uite că riști să te faci de macaoa alături de toată panoplia de primărei din țara asta peste care a picat PNRR-ul lui pește prăjit, să nu uităm că după pandemie, precum o pleașcă.
Să zică cineva lui Toma că secolul vitezei nu este numit degeaba așa, și că nici nu a trecut!
Și, ce, daca nu ești genial și apt, nu mai ești votat ?!
Ba da, și cu ce scoruri !
De-asta in Romania ultimul domeniu în care se investește este educația.
Orice se face, este facut exclusiv pentru rularea unor bani, aspect lesne de văzut, cât mai mulți și într-un timp cat mai scurt, că nu se știe cum e viitorul, nu pentru rezolvarea unor nevoi ale societatii.
Pare o investiție inutilă. Singura logică a fost că au fabricat nemții biciclete pe care au încasat în medie, per bucată, în jur de 3.000 de euroi. Să tot fabrici biciclete la prețul ăsta! S-a respectat regula nescrisă: grosul fondurile de coeziune trebuie să se întoarcă la sursă.
Si „turistii” care sunt in trecere prin Buzau, daca vor sa utilizeze aceste biciclete, tot 5 zile trebuie s astepte ? 🙂
Bicicleta este un mijloc de deplasare alternativ în mediul urban, care adaugă la cel rutier de bază.
O dilemă pentru Toma este de ce una o exclude pe a doua? Practic retorica e că din lipsa parcărilor și a străzilor să schimbăm transportul. O tactică de dai și fugi sau de ascuns gunoiul sub preș.
O altă dilemă, utilizatorii de EV ce fac, mai iau mașini, nu le mai iau? Or fi cu baterie, dar loc de parcare și drum tot necesită.
O alta, cum urcă Toma pensionarii (persoanele peste 70 de ani), călare pe bicilete și încotro să meargă, dacă la transportul în comun au deja gratis?
O alta, elevii cum sunt vizați de aceste biciclete dacă se continuă cu susținerea bugetară la transportul local pe bază de scaune, acoperiș, aer condiționat?
O alta, cum vede Toma Buzăul după dispariția a peste 1100 de locuri de parcare într-un oraș cu peste 1.600 blocuri cu 35.000 de apartamente și câți dintre cei 50.000 de buzoieni activi îi vede călare pe biciclete de dimineața până pe la 18.30 când orice om normal ajunge și acasă? Dar iarna?
Dacă toți ne-am lua EV-uri, așa cum ne îndeamnă, după care să renunțăm la ele, ce facem cu Toma că e total în altă dimensiune??!
___
Când mai anunță un km de pistă, să înțelegem că asta înseamnă 500 de biciclete circulând ”bară la bară” cu viteză constantă.
___
Succesul cardurilor modice obținute tot cu cerere se vede la stadionul pentru atletism, unde sănătatea și mișcarea au fost descurajate până la dispariție, întrucât birocrația nu va aduce NICIODATă ceva atractiv unui maidan aflat dincolo de marginea orașului. Alt FAIL!
Dacă se dezbate până în 9 noiembrie atunci vin cu o propunere: echipațile cu anvelope de iarnă. Totuși cred că o să fiu avantajat de aceste biciclete depinde doar de timpul petrecut până iau bicicleta din locașul ei și de rondul de la podul Drăgăicii.